Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
ANDRZEJ DRYNDA
Nauczyciel wychowania fizycznego w Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu
na stopień nauczyciela dyplomowanego
Charakterystyka szkoły:
✔ wykształcona i ambitna kadra pedagogiczna,
✔ nowoczesna infrastruktura szkoły,
✔ duża sala gimnastyczna,
✔ basen,
✔ boisko trawiaste do piłki nożnej,
✔ klasy sportowe z piłki nożnej i pływackie,
✔ wysokie osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie
szkolnym,
✔ wysokie wyniki egzaminów zewnętrznych,
✔ położenie na dużym, wielotysięcznym osiedlu,
✔ duża biblioteka z czytelnią,
✔ aula na imprezy i uroczystości, stołówka,
Szkoła ma też i swoje bolączki, do których należą:
✔ duża liczba oddziałów, co utrudnia organizację zajęć
sportowych,
✔ oddziały integracyjne, wymagające innej organizacji pracy,
✔ duża liczba nauczycieli i pracowników,
✔ ogromny budynek szkolny utrudniający organizację dyżurów
nauczycielskich.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
§ 8. 1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien:
1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
2) realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły;
3) pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach
doskonalenia zawodowego;
4) przeprowadzić co najmniej 3 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonać ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy
metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
3. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują:
1. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Specyfika i potrzeby
szkoły
Dobrze wyposażona
szkoła w sprzęt
multimedialny,
dostęp do Internetu.
Uczniowie sprawnie
posługują się
komputerem i bazą
internetową. Szkoła
posiada własną
stronę internetową
i facebooka. Szkoła
posiada e-dziennik.
Baza, z której
korzystam –
doświadczenie,
własne
predyspozycje
Sprawnie posługuję
się komputerem,
bazą internetową,
jestem aktywny na
portalach
społecznościowych
dotyczących sportu.
Umieszczałem filmy
z lekcji i zajęć
sportowych na
szkolnej stronie
i facebooku.
Kierunek rozwoju -
ewaluacja
Wzbogacanie
warsztatu pracy
nauczyciela.
Lepsze
przygotowanie do
prowadzenia lekcji
one-lain.
Umieszczanie
informacji o
szkolnym sporcie i
ciekawostkach
sportowych na
Formy realizacji
Wyznaczone cele
Termin
Dokumenty
realizacji,
uwagi
Ciągle
Wypracowane
materiały
Komputerowe przygotowywanie
bieżących materiałów w pracy
dydaktyczno-wycvhowawczej, np.
ankiety, zestawienia, konspekty
zajęć, dokumentowanie planu
rozwoju. Prowadzenie zajęć one-lain
z wykorzystaniem nowych narzędzi.
Umieszczanie z uczniami bieżących
In formacji sportowych na szkolnej
stronie i facebooku z zachowaniem
przepisów RODO.
Urozmaicam formy
i metody pracy,
wzbogacam swój
warsztat pracy,
poprawiam jakość
pracy szkoły ...