Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA
(analiza skuteczności i efektywności udzielanej pomocy)
Ocena za I półrocze roku szkolnego …
Imię i nazwisko ucznia:…Klasa: 3
Data urodzenia :… Wychowawca: …Rozpoznanie : niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkimOceny poziomu funkcjonowania ucznia dokonano w dniu :
I. Funkcjonowanie ucznia
Źródło informacji
Zaobserwowane zmiany (pozytywne/negatywne)
Nauczyciele (w tym nauczyciel współorganizujący kształcenie, asystent lub pomoc nauczyciela - o ile zostali zatrudnieni)
(edukacja wczesnoszkolna) –
Uczennica dobrze radzi sobie z zadaniami wymagającymi sprawnej koordynacji wzrokowo-ruchowej, jednak jeszcze wolno odnajduje informacje w materiale werbalnym.
Słabo koncentruje się na wykonywanym zadaniu, brak jej wytrwałości w pracy. Trudność sprawia dziecku zapamiętywanie treści przekazywanych werbalnie.
Uczennica nie ma problemów natury logopedycznej, mówi wyraźnie, mówi poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym i stylistycznym. Nie jest samodzielna, potrzebuje pomocy i zachęty ze strony nauczyciela, ale zawsze uważa na lekcji, potrafi prosić o pomoc, gdy czegoś nie wie, ma zawsze potrzebne pomoce na lekcji i odrobione prace domowe.
Zakres wiedzy ogólnej nie kształtuje się na poziomie stosownym do wieku i nie są opanowane wymagania edukacyjne ucznia klasy III. Jakość pisania nie spełnia wymagań klasy, w której się uczy. Nie zna tabliczki mnożenia, nie liczy w pamięci, trzeba jednak zaznaczyć, że dziewczynka nie ma problemów z nauką konkretnych przedmiotów (religia, plastyka, technika, wychowanie fizyczne, bardzo lubi czytać). Chętnie wykonuje prace plastyczno- techniczne; lubi rysować, malować lepić z plasteliny, wykazuje się dużą pomysłowością w grach i zabawach zespołowych.
(język angielski) –
W pracy z uczennicą na zajęciach z języka angielskiego, zostały podjęte następujące działania:
1. Indywidualizacja podczas pracy w zespole.
2. W treści nauczania uwzględnienie materiału konkretnego i przystępnego.
3. Dostosowanie tempa pracy.
4. Stosowanie metod opartych na demonstrowaniu, obserwacji.
5. Praca na zajęciach z pomocą nauczyciela.
6.Częste powtarzanie i modyfikowanie poleceń przez nauczyciela.
7. Mobilizowanie ucznia do pracy poprzez kontakt wzrokowy.
8. Stosowanie pytań kontrolnych, poleceń aktywizujących- prostych i konkretnych.
9. W celu kontrolowania postępów w pracy, koncentracji uwagi- wyznaczenie uczennicy miejsca w pobliżu nauczyciela.
10.Dostrzeganie pozytywnych stron w zachowaniu dziewczynki.
Wyżej wymienione działania przyczyniły się do zaktywizowania uczennicy do pracy podczas lekcji, aktywności na zajęciach.
Uczennica otrzymała propozycję pozytywnej oceny (dostateczny) z języka angielskiego w I semestrze r. szkolnego 2022/2023.
(religia)
Na zajęciach zastosowano:
- dzielenie materiału na mniejsze części i o mniejszym stopniu trudności,
- pozostawienie więcej czasu na wykonanie zadania
- podawanie poleceń w prostej formie
- częste stosowanie zachęt do pracy
- wzmacnianie przekazu gestem, pomocami wizualnymi
- stosowanie częstej i dyskretnej kontroli
- wspieranie w doprowadzeniu zadań do końca
- ograniczenie ...