Dodaj publikację
Autor
Anna Matkowska
Data publikacji
2023-04-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
166

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania uczennicy opracowany dla dziecka klasy 3 szkoły podstawowej posiadającej orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - upośledzenie intelektualne w stopniu lekkim.
 Pobierz (docx, 20,0 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA

(analiza skuteczności i efektywności udzielanej pomocy)

Ocena za I półrocze roku szkolnego …

Imię i nazwisko ucznia:…Klasa: 3

Data urodzenia :… Wychowawca: …Rozpoznanie : niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkimOceny poziomu funkcjonowania ucznia dokonano w dniu :

I. Funkcjonowanie ucznia

Źródło informacji

Zaobserwowane zmiany (pozytywne/negatywne)

Nauczyciele (w tym nauczyciel współorganizujący kształcenie, asystent lub pomoc nauczyciela - o ile zostali zatrudnieni) 

(edukacja wczesnoszkolna) –

Uczennica dobrze radzi sobie z zadaniami wymagającymi sprawnej koordynacji wzrokowo-ruchowej, jednak jeszcze wolno odnajduje informacje w materiale werbalnym. 

Słabo koncentruje się na wykonywanym zadaniu, brak jej wytrwałości w pracy. Trudność sprawia dziecku zapamiętywanie treści przekazywanych werbalnie.

Uczennica nie ma problemów natury logopedycznej, mówi wyraźnie, mówi poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym i stylistycznym. Nie jest samodzielna, potrzebuje pomocy i zachęty ze strony nauczyciela, ale zawsze uważa na lekcji, potrafi prosić o pomoc, gdy czegoś nie wie, ma zawsze potrzebne pomoce na lekcji i odrobione prace domowe.

Zakres wiedzy ogólnej nie kształtuje się na poziomie stosownym do wieku i nie są opanowane wymagania edukacyjne ucznia klasy III. Jakość pisania nie spełnia wymagań klasy, w której się uczy. Nie zna tabliczki mnożenia, nie liczy w pamięci, trzeba jednak zaznaczyć, że dziewczynka nie ma problemów z nauką konkretnych przedmiotów (religia, plastyka, technika, wychowanie fizyczne, bardzo lubi czytać). Chętnie wykonuje prace plastyczno- techniczne; lubi rysować, malować lepić z plasteliny, wykazuje się dużą pomysłowością w  grach i zabawach zespołowych.

(język angielski) –

W pracy z uczennicą na zajęciach z języka angielskiego, zostały podjęte następujące działania:

1. Indywidualizacja podczas pracy w zespole.

2. W treści nauczania uwzględnienie materiału konkretnego i przystępnego.

3. Dostosowanie tempa pracy.

4. Stosowanie metod opartych na demonstrowaniu, obserwacji.

5. Praca na zajęciach z pomocą nauczyciela.

6.Częste powtarzanie i modyfikowanie poleceń przez nauczyciela.

7. Mobilizowanie ucznia do pracy poprzez kontakt wzrokowy.

8. Stosowanie pytań kontrolnych, poleceń aktywizujących- prostych i konkretnych.

9. W celu kontrolowania postępów w pracy, koncentracji uwagi- wyznaczenie uczennicy miejsca w pobliżu nauczyciela.

10.Dostrzeganie pozytywnych stron w zachowaniu dziewczynki.

Wyżej wymienione działania przyczyniły się do zaktywizowania uczennicy do pracy podczas lekcji, aktywności na zajęciach.

Uczennica otrzymała propozycję pozytywnej oceny (dostateczny) z języka angielskiego w I semestrze r. szkolnego 2022/2023.

(religia)

Na zajęciach zastosowano:

- dzielenie materiału na mniejsze części i o mniejszym stopniu trudności,

- pozostawienie więcej czasu na wykonanie zadania

- podawanie poleceń w prostej formie

- częste stosowanie zachęt do pracy

- wzmacnianie przekazu gestem, pomocami wizualnymi

- stosowanie częstej i dyskretnej kontroli

- wspieranie w doprowadzeniu zadań do końca

- ograniczenie ...