Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia otwarte dla rodziców
Temat zajęcia: Palmy Wielkanocne
Data zajęcia: 29.03.2023r.
Grupa : V (5,6 latki)
Prowadzenie: Beata Cetnar-Kwaśniak
Cele ogólne: - doskonalenie umiejętności planowania i organizowania działań przez dobór odpowiednich materiałów i utrzymywanie porządku w miejscu pracy.
Cele operacyjne (dziecko…):
- zachowuje porządek w miejscu pracy w czasie wykonywanych zadań,
- wypowiada się na określony temat,
- uczestniczy aktywnie w zespołowym wykonywaniu prac plastycznych,
- dzieli wyrazy na sylaby, głoski, wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie,
- umie określić położenie przedmiotów w odniesieniu do własnego ciała: na prawo, na lewo, z tyłu, z przodu,
- potrafi odpowiedzieć na pytania, dotyczące treści obrazka oglądanego w czasie krótkiej ekspozycji, - zna zwyczaje rodzinne związane z obchodami Świąt Wielkanocnych.
Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna
- grupowa
Pomoce dydaktyczne: kolorowa pisanka, koszyk, palma, jajka, bazie, bukszpan, sól, pieprz, kurczaczek, zajączek, kartka wielkanocna, serweta, obrus świąteczny, piłka, lalka, samochód, klocki, sylwety pisanek, wielkanocna ilustracja, strusie jajo, zagadki słowno – obrazkowe, napis do globalnego czytania (palma), ilustracje palm Wielkanocnych, płyta z muzyką do zabawy ruchowej.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. „Piosenka na powitanie”- dzieci stoją w kole i śpiewają wraz z nauczycielem piosenkę na powitanie: „Wszyscy są, witam was, Na zabawę już czas, Jestem, ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy”.
2. „Kolorowa pisanka” - zabawa. Kolorową pisankę puszczam w krąg , niechaj wróci do mych rąk.
3. „Święta Wielkanocne” – rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych, inspirowana pytaniami nauczyciela:
- jakie Święta się zbliżają?
- jakie zwierzątka kojarzą wam się ze zbliżającymi Świętami?
- z kim spędzacie Święta?
- jak się przygotowujecie do Świąt Wielkanocnych?
- jakie znacie potrawy związane ze Świętami Wielkanocnymi?
4. „W Wielkanocnym koszyku” – zabawa klasyfikacyjna Nauczyciel stawia na środku pusty koszyk oraz rzeczy związane ze Świętami Wielkanocnymi (palma, pisanka, barwinek, kurczaczek, zajączek, serwetka, sól, pieprz itd......) a także przedmioty, które nie są związane ze Świętami( piłka, klocek, lalka, miś...koperta itp.). Zadaniem dzieci jest włożenie do koszyka tylko tych rzeczy, które są związane ze Świętami Wielkanocnymi.
5. „ Wielkanocne zajączki” - zabawa ruchowa z elementem orientacji Na dywanie rozłożone sylwety pisanek, między którymi dzieci będą się poruszać podczas muzyki, a na przerwę w muzyce – stają : na pisance, przed pisanką, za pisanką, z prawej lub lewej strony ( nauczycielka wcześniej demonstruje). Przed zabawą nauczycielka zamienia dzieci „w zajączki” słowami: Hokus - pokus, ecie – pecie, zajączkami zostaniecie. Już zajączków cały tłum skacze zwinnie: szur, szur, szur.
6. „ Ilustracja Wielkanocna” – doskonalenie spostrzegawczości Na tablicy zamieszczona jest ilustracja. Zadanie polega na zapamiętaniu szczegółów w ciągu 30 s. Potem nauczyciel zapisuje odpowiedzi na pytania np.: Jakiego koloru są jajka na ...