Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INDYWIDUALNY PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH
„Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym”
Phil Bosmans
Metryczka:
Imię i nazwisko ucznia
XXXXX
Data urodzenia ucznia
XXXXXX
Podstawa założenia programu
NR ORZECZENIA
Nazwa szkoły
Szkoła XXXXXX
Rok szkolny
2022/2023
Rozpoznanie wynikające z orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Diagnoza
Autyzm
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim.
CELE ZAJĘĆ
Cel główny
Wspomaganie i stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez korygowanie
i usprawnianie zaburzonych funkcji oraz rozwijanie funkcjonowania dziecka we wszystkich sferach.
Cele szczegółowe
- Wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej, wszechstronna, intensywna praca,
Usprawnianie percepcji i pamięci wzrokowej, słuchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
Kształtowanie rozwoju wyobraźni przestrzennej i orientacji przestrzennej,
Usprawnianie funkcjonowania poznawczego oraz percepcyjno-motorycznego,
Rozwijanie myślenia (ujmowanie różnic i podobieństw, analiza i synteza myślowa, umiejętność klasyfikowania, przyporządkowywania, wnioskowania, myślenie przyczynowo-skutkowe, abstrakcyjne, matematyczne, definiowanie pojęć),
Usprawnianie pamięci (poziom rozwoju pamięci świeżej i trwałej, mechanicznej, logicznej, pamięci słów, pamięci wzrokowej, słuchowej, wzrokowo-słuchowo-ruchowej),
Kształtowanie uwagi (trwałość uwagi, zdolność koncentracji uwagi, stopień rozwoju uwagi dowolnej)i spostrzegawczości,
Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych.
Treści realizowane na zajęciach
1.Poznajemy się! diagnoza ucznia.
2. Rozwijanie umiejętności porozumiewania się. Usprawnianie funkcji oddechowych.
3. Rozwijanie umiejętności porozumiewania się. Rozbudzanie intencji komunikacyjnej.
4. Rozwijanie umiejętności porozumiewania się. Opisywanie przedmiotów i ludzi za pomocą przymiotników.
5. Rozwijanie umiejętności porozumiewania się. Doskonalimy umiejętność czytania.
6. Rozwijanie percepcji słuchowej. Wysłuchiwanie i różnicowanie dźwięków najbliższego otoczenia i ich lokalizacja.
7. Rozwijanie percepcji słuchowej. Podział wyrazów na sylaby, liczenie sylab w wyrazach, porównywanie liczby sylab w wyrazach.
8. Rozwijanie percepcji słuchowej. Tworzenie wyrazów rozpoczynających się od ostatniej głoski podanego wyrazu (np. kot-tulipan).
9. Rozwijanie percepcji słuchowej. Powtarzanie rymowanek, powtarzanie nazw dni tygodnia, pór roku, miesięcy, nauka na pamięć.
10. Rozwijanie percepcji wzrokowej i spostrzegania. Manipulowanie przedmiotami i porządkowanie przedmiotów.
11. Rozwijanie percepcji wzrokowej i spostrzegania. Wyszukiwanie różnic i podobieństw oraz zauważanie zmian w otoczeniu
12. Rozwijanie percepcji wzrokowej i spostrzegania. dobieranie w pary przedmiotów, obrazków, rysunków konturowych (według zasady: co do czego pasuje?; do określonej czynności; do konturów, cieni; do opisu).
13. Rozwijanie percepcji wzrokowej i spostrzegania. Wyszukiwanie ukrytych figur na obrazkach.
14. Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej. Manipulowanie małymi przedmiotami.
15. Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej. Obrysowywanie konturów, szablonów, kreskowanie i zamalowywanie ograniczonej powierzchni,
16. Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej. Pokonywanie labiryntów, uzupełnianie szlaczków.
17. Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej. Odwzorowywanie samogłosek, odwzorowywanie poznanych spółgłosek.
18. Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej. Zabawy z materiałem sypkim (segregowanie, poszukiwanie zakopanych „skarbów”, rysowanie w materiale sypkim, wyklejanie materiałem sypkim itp.).
19. Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej ...