Dodaj publikację
Autor
Anna Padewska-Berger
Data publikacji
2023-05-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć matematyki dla ucznia kl. 7 z zespołem Aspergera - zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
 Pobierz (docx, 18,1 KB)

Podgląd treści

Program zajęć z matematyki – zindywidualizowana ścieżka kształcenia

- dla ucznia kl. 7 z zespołem Aspergera

Rok szkolny ………….

 

Cele szczegółowe:

wdrażanie do samodzielności w pracy na zajęciach

stwarzanie optymalnych warunków do zdobywania wiedzy i umiejętności

stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia

zaspokojenie potrzeb rozwojowych dziecka poprzez uwzględnienie specyfiki jego trudności w nauce oraz dostrzeganie mocnych stron

kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego

podnoszenie samooceny, zachęcanie do wykorzystywania swoich możliwości

ćwiczenie koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu, mobilizowanie do pracy

wdrażanie do autokorekty i samokontroli, wzbudzanie odpowiedzialności za własny rozwój

rozwijanie aktywności poznawczej i zainteresowań

 

Metody:

Metody słowno-poglądowe

Metody problemowe

Ćwiczenia i zadania

Metody aktywne – nauka przez zabawę

 

Środki dydaktyczne:

Podręcznik, zeszyt ćwiczeń

Plansze dydaktyczne

Karty pracy

Kalkulator

 

Sposoby osiągania celów kształcenia:

Zajęcia realizowane są 2 razy w tygodniu po 45 minut.

Wdrażając program, należy zwrócić szczególną uwagę na:

formułowanie zadań w sposób prosty i zrozumiały

uwzględnianie w pracy nadwrażliwości sensorycznej, stanu emocjonalnego, małej tolerancji na niepowodzenia

organizację cichego, bezpiecznego, uporządkowanego i przewidywalnego środowiska, unikanie nagłych zmian, uprzedzanie o zmianach; ograniczanie presji czasowej

pomoc w utrzymaniu uwagi na zadaniach, upewnienie się czy i jak zostały zrozumiane polecenia

proste i jak najbardziej konkretne formułowanie poleceń

akceptowanie odmiennego sposobu myślenia

wskazywanie chłopcu jego mocnych stron

zachęcanie do rozwijania zdolności (matematyczne)

konkretne przedstawianie wymagań wobec ucznia

wydłużanie czasu na sprawdzianach

obniżenie wymagań dotyczących jakości graficznej pisma

uwzględnienie tego, że chłopiec ma zaburzenia hiperkinetyczne (nadreaktywność dotykowa, dyspraksja, słaba koordynacja

bieżącą kontrolę i ocenę pracy ucznia.

Treści nauczania:

1. LICZBY I DZIAŁANIA

Liczby

Rozwinięcia dziesiętne liczb wymiernych

Zaokrąglanie liczb. Szacowanie wyników

Dodawanie i odejmowanie liczb dodatnich

Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich

Wyrażenia arytmetyczne

Działania na liczbach dodatnich i ujemnych

Oś liczbowa. Odległość liczb na osi liczbowej

2. PROCENTY

Procenty i ułamki

Diagramy procentowe

Jaki to procent?

Obliczanie procentu danej liczby

Podwyżki i obniżki

Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent

O ile procent więcej, o ile mniej. Punkty procentowe

3. FIGURY GEOMETRYCZNE

Proste i odcinki

Kąty

Trójkąty

Przystawanie trójkątów

Czworokąty

Wielokąty foremne

Pole prostokąta. Jednostki pola

Pola wielokątów

Układ współrzędnych

4. WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE

Do czego służą wyrażenia algebraiczne?

Wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych

Jednomiany

Sumy algebraiczne

Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych

Mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne

Mnożenie sum algebraicznych

5. RÓWNANIA

Do czego służą równania?

Liczby spełniające równania

Rozwiązywanie równań

Zadania tekstowe

Procenty w zadaniach tekstowych

Przekształcanie wzorów

6. POTĘGI

Potęga o wykładniku naturalnym

Iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach

Potęgowanie potęgi

Potęgowanie iloczynu i ilorazu

Działania na potęgach

Notacja ...