Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ritter von Rodewald, 2023-05-05, ocena:
Bez wątpienia jest tak, że każdy uczący się języka niemieckiego jako języka obcego (uczeń szkoły podstawowej bądź szkoły średniej, słuchacz lektoratu, student i uczestnik dowolnego kursu językowego) winni a nawet wręcz muszą zostać ustawicznie motywowani do aktywnego i kreatywnego procesu uczenia się. Z pewnością jest również tak, że każdy nauczyciel języka niemieckiego jako języka obcego winien być świadom tego, jak ważne jest stworzenie i dostarczenie elementów szeroko pojętej motywacji dla aktywnego i kreatywnego procesu uczenia się. Bycie kreatywnym i zmotywowanym wyznacza postępowanie uczącego się. Konspekt mi się podoba.
Konspekt lekcji z języka niemieckiego w klasie VIII B gr. I
Temat lekcji: Das Zimmer von Anna. Präpositionen- Festigung und Anwendung.
Data: 08.12.2022r.
Nauczyciel prowadzący: Karina Trojok
Klasa: VIII B gr. I
Czas trwania lekcji: 45 minut
Cele lekcji:
Cel główny:
Uczeń:
potrafi zastosować przyimki miejsca w połączeniu z rzeczownikiem w przypadku III (celownik)
stosuje przyimki miejsca w zdaniach, - w kilku zdaniach opisuje pokój
Cele szczegółowe:
Uczeń:
utrwala i stosuje środki leksykalno- gramatyczne: przedmioty/meble znajdujące się w pokoju oraz przyimki miejsca.
rozumie i potrafi użyć pytań: Wo steht …..?, Wo liegt….?
potrafi odpowiedzieć na wyżej wymienione pytania
rozwija zintegrowane sprawności językowe: czytanie, słuchanie, mówienie oraz pisanie
Formy pracy:
praca indywidualna
praca w parach
praca zbiorowa (na forum)
Środki dydaktyczne: gra edukacyjna: BINGO, podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń „Aha Neu 8”
Przebieg lekcji:
Zapisanie tematu lekcji.
Wyjaśnienie tematu lekcji. Przedstawienie celów lekcji. Sprawdzenie obecności.
Rozgrzewka językowa. Uczniowie grają w BINGO: Skreślają w diagramie wyrażenia rzeczownikowo- przyimkowe (odpowiedniki wyrażeń wypowiadanych w j. niemieckim przez nauczyciela) . Przypomnienie słownictwa (nazwy mebli, przedmiotów) oraz przyimków miejsca.
Uczniowie wykonują zadanie w zeszycie ćwiczeń, ćw. 17 str. 23. (Załącznik nr.1) Tworzą zdania z podanego słownictwa.
Uczniowie wykonują w parach zadanie z podręcznika: ćw. 16b str. 41 (Załącznik nr.2), polegające na wybraniu czterech wyrażeń rzeczownikowo przyimkowych i stworzeniu 3 zdań na podstawie obrazka i zapisaniu ich w zeszycie.
Uczniowie zadają sobie pytania i na nie odpowiadają na podstawie obrazka umieszczonego w podręczniku w zad 18 na str 42. (Załącznik nr.3) Np.:
-Wo steht seine Aktentasche? Seine Aktentasche steht neben dem Stuhl.
- Wo liegen seine Papiere? Seine Papiere liegen auf der Kommode.
Uczniowie wykonują zad 19 str 24 w zeszycie ćwiczeń. W kilku zdaniach opisują pokój Anny.
Nauczyciel podsumowuje lekcję, nagradza aktywnych uczniów „+”.
Nauczyciel zadaje zadanie domowe : Beschreibe dein Zimmer. (12-15 zdań)