Dodaj publikację
Autor
Marzena Kacperska
Data publikacji
2023-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt matematyczny dla klas 2 w Edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej.
 Pobierz (docx, 17,7 KB)

Podgląd treści

Projekt w klasach 2

„Matematyka na co dzień”

Rok szkolny 2022/2023

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 w STARGARDZIE

Temat projektu

„Przybij piątkę z matematyką”

Imię i nazwisko realizatorów projektu

Marzena Kacperska

Czas trwania projektu

Data rozpoczęcia projektu: 01.10.2022r.

Data zakończenia projektu: 31.05.202r.

Niezbędne pomoce dydaktyczne

waga elektroniczna,

termometr,

kalendarz,

pojemniki do odmierzania płynów

metrówka

OPIS PROJEKTU:

Uczniowie klas drugich będą pracowali w czterech blokach tematycznych, w czterech wybranych miesiącach:

Matematyczny escape room (październik)

Święta z matematyką w tle (grudzień)

Matematyczna gra terenowa (marzec)

Wakacyjne plany (maj)

Uczniowie będą pracowali w grupach utworzonych w obrębie klasy metodą stacyjną. Ich zadaniem będzie wykonanie zadań matematycznych odbiegających od tych znanych z lekcji. Cztery cykle działań w miesiącach X, XII, III, V będą dotyczyły następującej tematyki:

zakupy

transport

doświadczenia i eksperymenty

gry matematyczne

CEL PROJEKTU:

Program projektu ma na celu czynnościowe nauczanie matematyki połączone z aktywnością plastyczną, techniczną, informatyczną. Celem projektu jest opracowanie pakietu zajęć realizujących treści matematyczne ukazujące uczniom, jak bardzo umiejętności matematyczne potrzebne są człowiekowi w życiu codziennym.

Dominującą formą zajęć są zabawy, gry i sytuacje codzienne, w których dzieci manipulują specjalnie dobranymi przedmiotami, aby wzbudzić chęć do nauki, wykorzystania zdobytych w trakcie zajęć wiadomości i umiejętności, porównywania sytuacji matematycznych z życiem codziennym, kształtowania wyobraźni przestrzennej.

Cele główne:

ukazanie atrakcyjności matematyki

podnoszenie umiejętności matematycznych uczniów,

rozwijanie postawy intelektualnej wyrażającej się w twórczym, logicznymi krytycznym myśleniu, matematyczne analizowanie zjawisk

wskazanie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym

Cele szczegółowe:

popularyzacja matematyki wśród dzieci

rozwijanie umiejętności korzystania z edukacyjnych programów matematycznych wspomagających naukę

kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem matematycznym

ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem

kształtowanie umiejętności stosowania matematyki w sytuacjach praktycznych

dostrzeganie prawidłowości matematycznych w różnych dziedzinach nauki

motywowanie uczniów do zdobywania wiedzy

kształtowanie wyobraźni geometrycznej

popularyzowanie matematyki wśród uczniów poprzez zabawę z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych

FORMY I METODY PRACY

indywidualna

grupowa

metody:

burza mózgów

doświadczenie

obserwacja

gry dydaktyczne

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA PROJEKTU

Uczniowie potrafią:

sprawnie wykonywać działania na liczbach

myśleć logicznie i niestandardowo,

sprawnie dokonywać operacji matematycznych

przekształcać sytuacje życiowe w zadania matematyczne

rozumieć sens zadania tekstowego

dostrzegać w zadaniach prawidłowości

wykorzystywać prawa i zasady matematyczne w dochodzeniu do celu

twórczo współpracować w zespole

podejmować działania służące samodoskonaleniu i rozwijaniu własnych zainteresowań

stosować matematykę w praktyce życia codziennego

Rodzice:

poprzez doświadczenia dzieci, nabędą wiedzę, że matematyki można uczyć dzieci wszędzie (w sklepie, na poczcie, na wycieczce)

Nauczyciel będzie:

twórczo pracować w zespole,

podejmować działania służące samodoskonaleniu,

rozwijać własny warsztat ...