Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt w klasach 2
„Matematyka na co dzień”
Rok szkolny 2022/2023
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 w STARGARDZIE
Temat projektu
„Przybij piątkę z matematyką”
Imię i nazwisko realizatorów projektu
Marzena Kacperska
Czas trwania projektu
Data rozpoczęcia projektu: 01.10.2022r.
Data zakończenia projektu: 31.05.202r.
Niezbędne pomoce dydaktyczne
waga elektroniczna,
termometr,
kalendarz,
pojemniki do odmierzania płynów
metrówka
OPIS PROJEKTU:
Uczniowie klas drugich będą pracowali w czterech blokach tematycznych, w czterech wybranych miesiącach:
Matematyczny escape room (październik)
Święta z matematyką w tle (grudzień)
Matematyczna gra terenowa (marzec)
Wakacyjne plany (maj)
Uczniowie będą pracowali w grupach utworzonych w obrębie klasy metodą stacyjną. Ich zadaniem będzie wykonanie zadań matematycznych odbiegających od tych znanych z lekcji. Cztery cykle działań w miesiącach X, XII, III, V będą dotyczyły następującej tematyki:
zakupy
transport
doświadczenia i eksperymenty
gry matematyczne
CEL PROJEKTU:
Program projektu ma na celu czynnościowe nauczanie matematyki połączone z aktywnością plastyczną, techniczną, informatyczną. Celem projektu jest opracowanie pakietu zajęć realizujących treści matematyczne ukazujące uczniom, jak bardzo umiejętności matematyczne potrzebne są człowiekowi w życiu codziennym.
Dominującą formą zajęć są zabawy, gry i sytuacje codzienne, w których dzieci manipulują specjalnie dobranymi przedmiotami, aby wzbudzić chęć do nauki, wykorzystania zdobytych w trakcie zajęć wiadomości i umiejętności, porównywania sytuacji matematycznych z życiem codziennym, kształtowania wyobraźni przestrzennej.
Cele główne:
ukazanie atrakcyjności matematyki
podnoszenie umiejętności matematycznych uczniów,
rozwijanie postawy intelektualnej wyrażającej się w twórczym, logicznymi krytycznym myśleniu, matematyczne analizowanie zjawisk
wskazanie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym
Cele szczegółowe:
popularyzacja matematyki wśród dzieci
rozwijanie umiejętności korzystania z edukacyjnych programów matematycznych wspomagających naukę
kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem matematycznym
ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
kształtowanie umiejętności stosowania matematyki w sytuacjach praktycznych
dostrzeganie prawidłowości matematycznych w różnych dziedzinach nauki
motywowanie uczniów do zdobywania wiedzy
kształtowanie wyobraźni geometrycznej
popularyzowanie matematyki wśród uczniów poprzez zabawę z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
FORMY I METODY PRACY
indywidualna
grupowa
metody:
burza mózgów
doświadczenie
obserwacja
gry dydaktyczne
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA PROJEKTU
Uczniowie potrafią:
sprawnie wykonywać działania na liczbach
myśleć logicznie i niestandardowo,
sprawnie dokonywać operacji matematycznych
przekształcać sytuacje życiowe w zadania matematyczne
rozumieć sens zadania tekstowego
dostrzegać w zadaniach prawidłowości
wykorzystywać prawa i zasady matematyczne w dochodzeniu do celu
twórczo współpracować w zespole
podejmować działania służące samodoskonaleniu i rozwijaniu własnych zainteresowań
stosować matematykę w praktyce życia codziennego
Rodzice:
poprzez doświadczenia dzieci, nabędą wiedzę, że matematyki można uczyć dzieci wszędzie (w sklepie, na poczcie, na wycieczce)
Nauczyciel będzie:
twórczo pracować w zespole,
podejmować działania służące samodoskonaleniu,
rozwijać własny warsztat ...