Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć edukacji wczesnoszkolnej w klasie 2A
Data zajęć: 14 lutego 2023 r.,
Nauczyciel: ……….. ……………..
Blok tematyczny: Sposoby spędzania wolnego czasu.
Temat dnia: Spędzamy czas przy komputerze.
Cel ogólny:
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń oraz korzyści wynikających z korzystania z komputera
Cele szczegółowe
uczeń:
- czyta i wskazuje określone fragmenty w tekście
- uważnie słucha wypowiedzi innych
- wypowiada się na temat korzyści oraz zagrożeń płynących z korzystania z komputera
- podaje zasady bezpiecznego korzystania z komputera
- utrwala nazwy elementów komputera w języku angielskim
Cele w języku ucznia:
- wypowiesz się na temat zagrożeń oraz korzyści płynących z korzystania z komputera
- podasz zasady bezpiecznego korzystania z komputera
Pytanie kluczowe:
Jakie zagrożenia i korzyści niesie używanie komputera?
NACOBEZU:
Czytasz wskazany tekst i wypowiadasz się na podany temat
Uważnie słuchasz wypowiedzi kolegów i koleżanek
Współpracujesz z kolegami w czasie pracy w grupach
Metody:
słowna, poglądowa, problemowa
Formy pracy:
indywidualna, zbiorowa, grupowa
Środki dydaktyczne:
podręcznik „Elementarz Odkrywców”, Multibook, komputer, telewizor, ćwiczenia wykonywane na platformie Wordwall, karty pracy, laminator
Przebieg zajęć:
Powitanie.
Wprowadzenie do tematu - porządkowanie liczb i odczytanie hasła.
Indywidualizacja pracy – różne poziomy trudności.
Ćwiczenie interaktywne w języku angielskim.
https://wordwall.net/pl/resource/52584347
4. Podanie celów zajęć.
Nawiązanie do znanych już uczniom wiadomości:
- Czy komputery są potrzebne?
- Do czego może być używany komputer?
Praca z tekstem - czytanie przez uczniów opowiadania pt. „Komputerowe zasady”.
(Podręcznik „Elementarz odkrywców” str. 10-11)
Pytanie przed wysłuchaniem tekstu: Jak myślicie, czego dowiecie się z treści tekstu?
Analiza tekstu – rozmowa o sytuacji opisanej w opowiadaniu na podstawie pytań nauczyciela.
Zasady korzystania z komputera – praca w grupach.
Uczniowie odczytują i wskazują właściwe zachowania.
Przerwa śródlekcyjna.
https://wordwall.net/pl/resource/52584227
Ćwiczenie interaktywne - korzyści i zagrożenia.
Uczniowie wypowiadają się na temat korzyści i zagrożeń pojawiających się podczas korzystania z komputera i internetu.
https://wordwall.net/pl/resource/52504215
Ćwiczenie dramowe – praca w grupie.
Zadaniem dzieci jest poprowadzenie rozmowy w taki sposób, aby zachęcić osobę grającą na komputerze do spędzenia czasu w sposób aktywny, korzystny dla zdrowia.
Praca w zeszycie.
Uczniowie zapisują temat oraz wklejają omówione zasady.
Zadanie i omówienie pracy domowej.
Ćwiczenia s.11 ćw.2
Podsumowanie zajęć - zabawa ewaluacyjna – „Prawda –Fałsz”.