Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji otwartej z plastyki w klasie 7
prowadząca: Aleksandra Sielatycka
Temat: Asamblaż.
1. Cele ogólne:
poznanie współczesnej techniki artystycznej, jaką jest asamblaż
doskonalenie umiejętności plastycznych poprzez twórczą ekspresję
2. Cele szczegółowe:
UCZEŃ:
wie, czym jest asamblaż i jakie są jego charakterystyczne cechy
dowiaduje się, czego można użyć do jego wykonania
poznaje zasady tworzenia asamblażu
poznaje nazwiska twórców tego rodzaju dzieł w Polsce
dokonuje analizy i wysuwa poprawne wnioski
formułuje i wyraża własne argumenty
potrafi współpracować w grupie
tworzy układy kompozycyjne na płaszczyźnie wykorzystując gotowe elementy, w celu uzyskania zamierzonego wyrazu
doskonali umiejętności plastyczne, ekspresję twórczą i kreatywność
kształci wrażliwość oraz zainteresowanie sztuką
zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania zadania plastycznego oraz ład i porządek na stanowisku pracy
3. Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa
4. Metody pracy: asymilacji wiedzy, eksponująca, aktywizujące, praktycznego działania
5. Środki i pomoce dydaktyczne: własnoręcznie wykonany eksponat wykonany w technice asamblażu, plakat interaktywny w aplikacji „Genial.ly”, dwa nagrania mp4 fragmentów filmów z You Tube wykonane w programie „Free Cam 8”, gotowe elementy do pracy twórczej zebrane przez uczniów oraz nauczyciela, kleje, taśmy itp., podkładki, projektor, laptop
6. Czas trwania:45 minut
PRZEBIEG LEKCJI
I CZĘĆ WSTĘPNA:
1. Czynności organizacyjno-porządkowe.
2. Zaaranżowanie sytuacji skłaniającej uczniów do udzielania odpowiedzi -metoda myślenia obrazami oraz określenia, co jest celem lekcji:
a) uczniowie patrzą na eksponat wykonany w technice asamblażu (forma abstrakcyjna) i odpowiadają na trzy pytania: Co wiesz na pewno? , Czego się domyślasz?, Czego jeszcze chcesz się dowiedzieć?
b) oglądają krótki filmu (30s), w którym wykonywany jest napis, będący nazwą techniki i jednocześnie pokazujący drugi sposób wykonywania asamblażu
3. Podanie i zapis tematu w zeszycie.
4. Przedstawienie celu ogólnego i celów szczegółowych w języku ucznia (NA CO BEZU) - slajd.
II CZĘŚĆ GLÓWNA:
1. Nawiązanie do wiadomości z ostatniej lekcji.
PRACA NA PLAKACIE MULTIMEDIALNYM :
https://view.genial.ly/6444fe1499577d001146cb7b/interactive-image-interactive-image
2. Określenie cech charakterystycznych asamblażu, z czego można go wykonać, poznanie nazwisk polskich twórców tej techniki oraz zasad jego tworzenia, przykładowe prace artystów oraz film prezentujący prace uczniowskie w tej technice.
3.Omówienie nowego znaczenia elementów wykorzystanych do tworzenia eksponatu zaprezentowanego na początku lekcji oraz wyjaśnienie jego tytułu.
4.Przedstawienie zadania plastycznego oraz sposobu jego realizacji wg podanych kryteriów - slajd.
Wykonajcie w kilkuosobowej grupie prosty asamblaż z gotowych elementów w formie całościowej i realnej. Przyklejcie elementy do podłoża. Nadajcie tytuł swojej pracy.
Praca w grupach.. Motywowanie uczniów do odwagi twórczej, dokonywanie korekty prac, stosowanie pozytywnych wzmocnień i pochwał oraz informacji zwrotnej ...