Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Ewa Szewczyk
Stanowisko: nauczyciel matematyki
Nazwa szkoły: Technikum Geologiczno – Geodezyjno – Drogowe w Warszawie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2023 r.
Podstawa prawna opracowania:
Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 2215)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574 ze zmianami)
Cel główny:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Cele szczegółowe:
Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
§ 8 ust. 3. pkt. 1.
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy.
Udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych kursach, warsztatach metodycznych, webinarach i innych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli, wynikających z aktualnych potrzeb własnych oraz potrzeb szkoły.
2. Udział w szkolenia dotyczących wykorzystania narzędzi multimedialnych i informatycznych w procesie edukacji.
3. Dzielenie się wiedzą poprzez szkolenia przeprowadzane w zespole przedmiotowym.
4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez studiowanie czasopism i literatury fachowej oraz przeglądanie stron internetowych poświęconych edukacji oraz metodyce nauczania matematyki, jak również psychologii.
Okres stażu
Wykorzystanie metod aktywizujących w codziennej pracy opartych na działaniu, przeżywaniu, odkrywaniu oraz poznawaniu.
1. Aktywizowanie uczniów podczas zajęć dydaktycznych
2. Stosowanie podczas zajęć różnorakich metod aktywizujących ucznia , m.in.: burza mózgów, gry dydaktyczne itp.
Okres stażu
Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.
1. Prowadzenie zajęć dodatkowych z matematyki.
Okres stażu
Indywidualizacja nauczania podczas lekcji
1. Rozpoznawanie specyfiki potrzeb edukacyjnych ucznia.
2. Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości ucznia (praca z uczniem zdolnym oraz uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i dysfunkcjami)
Okres stażu
Wykorzystanie Internetu oraz jego zasobów.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.
Wzbogacanie i uatrakcyjnianie pracy na lekcji poprzez wykorzystanie dostępnych programów komputerowych oraz plansz interaktywnych
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem aplikacji matematycznych z programu GeoGebra , Google SketchUp oraz treści oferowanych przez matematyczne portale edukacyjne.
Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych (laptop, projektor, tablet graficzny).
W zależności od potrzeb prowadzenie lekcji zdalnych online
5. Wykorzystanie poczty elektronicznej oraz dziennika elektronicznego Librus do wymiany materiałów i informacji z innymi nauczycielami, a także z ...