Dodaj publikację
Autor
Ewa Szewczyk
Data publikacji
2023-05-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 30,7 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Ewa Szewczyk

Stanowisko: nauczyciel matematyki

Nazwa szkoły: Technikum Geologiczno – Geodezyjno – Drogowe w Warszawie

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2023 r.

Podstawa prawna opracowania:

Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 2215)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574 ze zmianami)

Cel główny:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Cele szczegółowe:

Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

§ 8 ust. 3. pkt. 1.

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy.

Udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych kursach, warsztatach metodycznych, webinarach i innych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli, wynikających z aktualnych potrzeb własnych oraz potrzeb szkoły.

2. Udział w szkolenia dotyczących wykorzystania narzędzi multimedialnych i informatycznych w procesie edukacji.

3. Dzielenie się wiedzą poprzez szkolenia przeprowadzane w zespole przedmiotowym.

4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez studiowanie czasopism i literatury fachowej oraz przeglądanie stron internetowych poświęconych edukacji oraz metodyce nauczania matematyki, jak również psychologii.

Okres stażu

Wykorzystanie metod aktywizujących w codziennej pracy opartych na działaniu, przeżywaniu, odkrywaniu oraz poznawaniu.

1. Aktywizowanie uczniów podczas zajęć dydaktycznych

2. Stosowanie podczas zajęć różnorakich metod aktywizujących ucznia , m.in.: burza mózgów, gry dydaktyczne itp.

Okres stażu

Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.

1. Prowadzenie zajęć dodatkowych z matematyki.

Okres stażu

Indywidualizacja nauczania podczas lekcji

1. Rozpoznawanie specyfiki potrzeb edukacyjnych ucznia.

2. Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości ucznia (praca z uczniem zdolnym oraz uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i dysfunkcjami)

Okres stażu

Wykorzystanie Internetu oraz jego zasobów.

Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.

Wzbogacanie i uatrakcyjnianie pracy na lekcji poprzez wykorzystanie dostępnych programów komputerowych oraz plansz interaktywnych

Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem aplikacji matematycznych z programu GeoGebra , Google SketchUp oraz treści oferowanych przez matematyczne portale edukacyjne.

Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych (laptop, projektor, tablet graficzny).

W zależności od potrzeb prowadzenie lekcji zdalnych online

5. Wykorzystanie poczty elektronicznej oraz dziennika elektronicznego Librus do wymiany materiałów i informacji z innymi nauczycielami, a także z ...