Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Na łące - zabawy dydaktyczne
Cele ogólne:
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej;
- utrwalenie wiadomości na temat zwierząt zamieszkujących łąki;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowej - ruchowej;
- wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy;
- nabywanie umiejętności współdziałania w zespole w trakcie wykonywania zadań.
Cele szczegółowe:
- zna nazwy i wygląd zwierząt występujących na łące;
- rozwiązuje zagadki słowne;
- potrafi ułożyć poprawnie 6- elementowy obrazek;
- poprawnie kontynuuje 3 – elementową sekwencję według podanego wzoru;
- potrafi wygrać rytm na instrumentach muzycznych zgodnie z zapisem graficznym;
- współdziała z rówieśnikami podczas wykonywania zdań;
- przestrzega reguły zabawy.
Metody pracy:
- oglądowe
- czynne
- słowna
Formy pracy:
- zbiorowa
- zespołowa
Pomoce dydaktyczne:
Duża kostka do gry, plansza z zadaniami, instrumenty muzyczne ( bębenek, trójkąt, klawesy)
ilustracje przedstawiające domki zwierząt łąkowych ( ul, pajęczyna, muszla ślimaka), emblematy
zwierząt ( biedronki, motyle, pszczoły), pocięte obrazki w kopertach, zagadki słowne.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie. Nauczyciel wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę:
Wszyscy są, witam Was,
zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś Ty.
Raz, dwa, trzy.
2. Dzieci losują obrazki przedstawiające zwierzęta ( 3 rodzaje: biedronki, motyle, pszczółki).
Dzieci, które mają takie samo zwierzę, tworzą zespół. Zespoły siadają przed tablicą w miejscach
oznaczonych emblematami. Na tablicy umieszczona jest duża plansza z zadaniami.
3. Zespoły rzucają kostką i wykonują zadania zgodnie z wyrzuconą ilością oczek na kostce. Po
wykonaniu zadania otrzymują punkt w postaci wyciętego kółka z obrazkiem zwierzęcia swojego
zespołu. Wygrywają te dzieci, które zbiorą najwięcej punktów ( kółek).
Zadania dla zespołów:
Liczba oczek
na kostce
Zespół 1:
biedronki
Zespół 2:
motyle
Zespół 3:
pszczółki
Przygląda się ilustracji
i podaje nazwę
zwierzęcia , które może
mieć taki domek.
( pszczoła)
Układa 6-elementowy
obrazek
przedstawiający
zwierzę i podaje jego
nazwę.
Rozwiązuje zagadkę
słowną.
( ślimak)
Rozwiązuje zagadkę
słowną.
( konik polny)
Uderz w bębenek tyle
razy, ile jest sylab w
wyrazie
( ważka )
Uderza w trójkąt tyle
razy, ile jest sylab w
wyrazie
( biedronka)
Wygrywa rytm na
instrumentach zgodnie
z zapisem graficznym.
Przygląda się ilustracji
i podaje nazwę
zwierzęcia , które może
mieć taki domek.
(pająk)
Układa 6-elementowy
obrazek
przedstawiający
zwierzę i podaje jego
nazwę.
Wygrywa rytm na
instrumentach zgodnie
z zapisem graficznym.
Kończy układanie
sekwencji według
podanego wzoru.
Uderza klawesami tyle
razy, ile jest sylab w
wyrazie
( motyl)
Układa 6-elementowy
obrazek
przedstawiający
zwierzę i podaje jego
nazwę.
Przygląda się ilustracji
i podaje nazwę
zwierzęcia , które może
mieć taki domek.
(ślimak)
Kończy układanie
sekwencji według
podanego wzoru.
Kończy układanie
sekwencji według
podanego wzoru.
Wygrywa rytm na
instrumentach zgodnie
z zapisem graficznym.
Rozwiązuje zagadkę
słowną.
(żaba)
Przykłady zagadek autorstwa Ewy Stadtmuller ...