Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Lupa
Data publikacji
2023-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cele główne zajęć: 1. Rozwijanie umiejętności czytania sylabami w oparciu o metodę Ireny Majchrzak (gra w sylaby) wśród dzieci 6-letnich. 2. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10 wśród dzieci 6-letnich. 3. Zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną – origami płaskie z koła, wykorzystanie metody Edukacja przez ruch autorstwa Doroty Dziamskiej (cała grupa)
 Pobierz (docx, 24,5 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

dla dzieci 5,6 - letnich grupa „Misie”

rok szkolny 2022/2023

prowadząca: Katarzyna Lupa

TEMAT: „TAJEMNICE WIOSENNEJ ŁĄKI”

CELE GŁÓWNE:

Rozwijanie umiejętności czytania sylabami w oparciu o metodę Ireny Majchrzak (gra w sylaby) wśród dzieci 6-letnich.

Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10 wśród dzieci 6-letnich.

Zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną – origami płaskie z koła, wykorzystanie metody Edukacja przez ruch autorstwa Doroty Dziamskiej (cała grupa)

CELE SZCZEGÓŁOWE:

w obszarze fizycznym dziecko:

doskonali pracę motoryki małej i dużej w czasie wykonywania zadań

doskonali zwinność, refleks i spostrzegawczość

rozwija koordynację wzrokowo-ruchową oraz płynność ruchu podczas działań przy muzyce

wykonuje ruch naprzemienny przy kreśleniu pionowych kresek usprawniając tym samym pracę obu półkul mózgowych

bierze aktywny udział w zabawie ruchowej – naśladuje ćwiczenie gimnastyczne pokazywane przez kolegów oraz prezentuje innym wybrane przez siebie ćwiczenie

w obszarze emocjonalnym dziecko:

dzieli się swoimi wrażeniami i spostrzeżeniami po wysłuchanym opowiadaniu

dostrzega różnorodność otaczających go roślin i zwierząt

skupia się przez dłuższy czas na wykonywanym zadaniu

czeka na swoją kolej (6l. samodzielnie, 5 l. z pomocą)

w obszarze społecznym dziecko:

współpracuje w dużej i małej grupie oraz w parze

dba, aby w rozwiązywaniu zadania brali udział wszyscy członkowie grupy

odczuwa potrzebę aktywnego współuczestniczenia w zabawach i przy rozwiązywaniu zadań

w obszarze poznawczym dziecko:

uważnie słucha opowiadania nauczyciela i odpowiada pełnym zdaniem na pytania dotyczące tego opowiadania ( 6 l. pełne zdania, 5-latki z pomocą)

odszukuje ukryte w magicznych lupach rośliny i zwierzęta – mieszkańców łąki

odczytuje sylaby i układa z nich nazwy mieszkańców łąki (5-latki z pomocą)

dopasowuje ułożoną nazwę do właściwego obrazka

zdobywa umiejętność składania papieru według zasad origami

rozwiązuje proste zadania matematyczne wykorzystując do przeliczania liczmany (5-latki)

potrafi rozwiązać zadania matematyczne wykorzystując w tym celu cyfry i znaki graficzne poszczególnych działań matematycznych (6-latki)

ćwiczy stabilizację lateralną

doskonali umiejętność pionowania obrazu

odczytuje zapisane zdania i wspólnie z kolegami z grupy wybiera prawdziwe zdanie opisujące wykonaną pracę – wiosenną łąkę (6-latki, 5- latki z pomocą))

prezentuje efekty swojej pracy

METODY PRACY:

elementy metody Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej

elementy metody gimnastyki twórczej Rudolfa Labana

elementy metody Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej

elementy metody czytania sylabami – Ireny Majchrzak

FORMY PRACY:

indywidualna

zespołowa

z całą grupą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

narzuty, koce w zielonych kolorach, maskotka zajączka, koszyk, prawdziwa lupa, 5 latarek, 4 koperty z zadaniami, kleje, arkusze A3 z kolorze zielonym, podkładki, „magiczne lupy” z ukrytymi mieszkańcami łąki, magnetofon, nagranie muzyki do zabawy „Nieme kino”, przykładowe prace z origami złożone z kwadratu oraz z kwiatki ...