Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA
dla dzieci 5,6 - letnich grupa „Misie”
rok szkolny 2022/2023
prowadząca: Katarzyna Lupa
TEMAT: „TAJEMNICE WIOSENNEJ ŁĄKI”
CELE GŁÓWNE:
Rozwijanie umiejętności czytania sylabami w oparciu o metodę Ireny Majchrzak (gra w sylaby) wśród dzieci 6-letnich.
Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10 wśród dzieci 6-letnich.
Zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną – origami płaskie z koła, wykorzystanie metody Edukacja przez ruch autorstwa Doroty Dziamskiej (cała grupa)
CELE SZCZEGÓŁOWE:
w obszarze fizycznym dziecko:
doskonali pracę motoryki małej i dużej w czasie wykonywania zadań
doskonali zwinność, refleks i spostrzegawczość
rozwija koordynację wzrokowo-ruchową oraz płynność ruchu podczas działań przy muzyce
wykonuje ruch naprzemienny przy kreśleniu pionowych kresek usprawniając tym samym pracę obu półkul mózgowych
bierze aktywny udział w zabawie ruchowej – naśladuje ćwiczenie gimnastyczne pokazywane przez kolegów oraz prezentuje innym wybrane przez siebie ćwiczenie
w obszarze emocjonalnym dziecko:
dzieli się swoimi wrażeniami i spostrzeżeniami po wysłuchanym opowiadaniu
dostrzega różnorodność otaczających go roślin i zwierząt
skupia się przez dłuższy czas na wykonywanym zadaniu
czeka na swoją kolej (6l. samodzielnie, 5 l. z pomocą)
w obszarze społecznym dziecko:
współpracuje w dużej i małej grupie oraz w parze
dba, aby w rozwiązywaniu zadania brali udział wszyscy członkowie grupy
odczuwa potrzebę aktywnego współuczestniczenia w zabawach i przy rozwiązywaniu zadań
w obszarze poznawczym dziecko:
uważnie słucha opowiadania nauczyciela i odpowiada pełnym zdaniem na pytania dotyczące tego opowiadania ( 6 l. pełne zdania, 5-latki z pomocą)
odszukuje ukryte w magicznych lupach rośliny i zwierzęta – mieszkańców łąki
odczytuje sylaby i układa z nich nazwy mieszkańców łąki (5-latki z pomocą)
dopasowuje ułożoną nazwę do właściwego obrazka
zdobywa umiejętność składania papieru według zasad origami
rozwiązuje proste zadania matematyczne wykorzystując do przeliczania liczmany (5-latki)
potrafi rozwiązać zadania matematyczne wykorzystując w tym celu cyfry i znaki graficzne poszczególnych działań matematycznych (6-latki)
ćwiczy stabilizację lateralną
doskonali umiejętność pionowania obrazu
odczytuje zapisane zdania i wspólnie z kolegami z grupy wybiera prawdziwe zdanie opisujące wykonaną pracę – wiosenną łąkę (6-latki, 5- latki z pomocą))
prezentuje efekty swojej pracy
METODY PRACY:
elementy metody Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
elementy metody gimnastyki twórczej Rudolfa Labana
elementy metody Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej
elementy metody czytania sylabami – Ireny Majchrzak
FORMY PRACY:
indywidualna
zespołowa
z całą grupą
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
narzuty, koce w zielonych kolorach, maskotka zajączka, koszyk, prawdziwa lupa, 5 latarek, 4 koperty z zadaniami, kleje, arkusze A3 z kolorze zielonym, podkładki, „magiczne lupy” z ukrytymi mieszkańcami łąki, magnetofon, nagranie muzyki do zabawy „Nieme kino”, przykładowe prace z origami złożone z kwadratu oraz z kwiatki ...