Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY
Imię i nazwisko ucznia: …
Data urodzenia: ….
Wychowawca: …
Nauczyciel wspomagający: …
Terapeuci: ….
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny na I etap edukacyjny
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego …
Data posiedzenia zespołu w celu opracowania IPET ….
Obszary warunkujące rozwój dziecka wyłonione w wyniku wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
sprawność fizyczna
Dziewczynka z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowładem czterokończynowym z przewagą po stronie prawej, z niepełnosprawnością ruchową. Dziecko siedzi samodzielnie bez podparcia, chodzi z pomocą nauczyciela lub przemieszcza się na czworaka.
umiejętności komunikacyjne
Umiejętności komunikacyjne dziewczynki są zbliżone do dzieci w jej wieku, porozumiewa się bez kłopotu, jej wypowiedzi są zrozumiałe a informacje przekazywane w sposób prawidłowy, posiada bogaty zasób słownictwa, często stosuje utarte zwroty.
procesy poznawcze
Poziom wiedzy ogólnej prezentowany przez dziewczynkę jest odpowiedni do wieku i zbliżony do poziomu wiedzy pozostałych uczniów. K. wykazuje trudność w zadaniach wymagających umiejętności w rozwiązywaniu zadań logicznych, w tym szeregowaniu. Ma kłopoty z dostrzeżeniem zależności (przyczyna-skutek). Prawidłowo dzieli wyraz na sylaby, wyróżnia głoski, potrafi jej umiejscowić na modelu graficznym. Ma kłopot z ułożeniem wyrazu z rozsypanki literowej. Dobrze sobie radzi z zadaniami wymagającymi wyszukiwania różnic na obrazkach, odnajdywaniu przedmiotów. Prawidłowo odtwarza figury geometryczne. Poprawnie rozróżnia stronę prawą od lewej, a także położenie przedmiotów w przestrzeni.
techniki szkolne
W pracy z uczennicą w zespole klasowym wykorzystuje się techniki tj. praca w formie zabawy w kole (dywan, karimata), z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, komputera, a także praca stolikowa. Często stosowane przykład – zabawy dramowe.
zainteresowania i uzdolnienia
Dziewczynka lubi rysować, malować. Chętnie układa klocki i bawi się lalkami z innymi dziewczynkami.
samodzielność
Uczennica jest dzieckiem wymagającym pomocy, ma ograniczone możliwości ruchowe. Samodzielnie pracuje podczas lekcji, nie wymaga ciągłej kontroli. Nie potrzebuje także pomocy podczas samoobsługi w zakresie spożywania posiłków, w przeciwieństwie do korzystania z toalety, czy też ubrania się i zmiany odzieży.
umiejętności społeczne
K. jest niezwykle pogodna i odważna w kontaktach interpersonalnych, z łatwością nawiązuje znajomości, nie odczuwa skrępowania podczas rozmów z dorosłymi. Zna i stosuje zwroty grzecznościowe, stosuje zasady znajdujące się w kodeksie klasowym.
kontrola emocji
Dziewczynka potrafi kontrolować swoje emocje, jest grzeczna i kulturalna. Nie stwarza sytuacji, w której doszło by do bezpośredniego konfliktu, nie prowokuje zachowań niepożądanych. Umie jasno i konkretnie wyrażać własne potrzeby.
motywacja do zadań
Dziewczynka zmotywowana do działań mających na celu podniesienie poziomu wiedzy. Chętnie bierze udział w lekcji, jest pilna i zawsze gotowa do nowych wyzwań. Lubi być chwalona, domaga się potwierdzenia prawidłowości wykonania zadania.
uczestnictwo w życiu szkoły
K. jest uczennicą klasy I ...