Dodaj publikację
Autor
Kinga Muszyńska-Pasowicz
Data publikacji
2023-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

IPET stworzony dla ucznia klasy I na podstawie orzeczenia, dz. z porażeniem mózgowym.
 Pobierz (docx, 20,0 KB)

Podgląd treści

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY

Imię i nazwisko ucznia: …

Data urodzenia: ….

Wychowawca: …

Nauczyciel wspomagający: …

Terapeuci: ….

Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny na I etap edukacyjny

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego …

Data posiedzenia zespołu w celu opracowania IPET ….

Obszary warunkujące rozwój dziecka wyłonione w wyniku wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia

sprawność fizyczna

Dziewczynka z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowładem czterokończynowym z przewagą po stronie prawej, z niepełnosprawnością ruchową. Dziecko siedzi samodzielnie bez podparcia, chodzi z pomocą nauczyciela lub przemieszcza się na czworaka.

umiejętności komunikacyjne

Umiejętności komunikacyjne dziewczynki są zbliżone do dzieci w jej wieku, porozumiewa się bez kłopotu, jej wypowiedzi są zrozumiałe a informacje przekazywane w sposób prawidłowy, posiada bogaty zasób słownictwa, często stosuje utarte zwroty.

procesy poznawcze

Poziom wiedzy ogólnej prezentowany przez dziewczynkę jest odpowiedni do wieku i zbliżony do poziomu wiedzy pozostałych uczniów. K. wykazuje trudność w zadaniach wymagających umiejętności w rozwiązywaniu zadań logicznych, w tym szeregowaniu. Ma kłopoty z dostrzeżeniem zależności (przyczyna-skutek). Prawidłowo dzieli wyraz na sylaby, wyróżnia głoski, potrafi jej umiejscowić na modelu graficznym. Ma kłopot z ułożeniem wyrazu z rozsypanki literowej. Dobrze sobie radzi z zadaniami wymagającymi wyszukiwania różnic na obrazkach, odnajdywaniu przedmiotów. Prawidłowo odtwarza figury geometryczne. Poprawnie rozróżnia stronę prawą od lewej, a także położenie przedmiotów w przestrzeni.

techniki szkolne

W pracy z uczennicą w zespole klasowym wykorzystuje się techniki tj. praca w formie zabawy w kole (dywan, karimata), z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, komputera, a także praca stolikowa. Często stosowane przykład – zabawy dramowe.

zainteresowania i uzdolnienia

Dziewczynka lubi rysować, malować. Chętnie układa klocki i bawi się lalkami z innymi dziewczynkami.

samodzielność

Uczennica jest dzieckiem wymagającym pomocy, ma ograniczone możliwości ruchowe. Samodzielnie pracuje podczas lekcji, nie wymaga ciągłej kontroli. Nie potrzebuje także pomocy podczas samoobsługi w zakresie spożywania posiłków, w przeciwieństwie do korzystania z toalety, czy też ubrania się i zmiany odzieży.

umiejętności społeczne

K. jest niezwykle pogodna i odważna w kontaktach interpersonalnych, z łatwością nawiązuje znajomości, nie odczuwa skrępowania podczas rozmów z dorosłymi. Zna i stosuje zwroty grzecznościowe, stosuje zasady znajdujące się w kodeksie klasowym.

kontrola emocji

Dziewczynka potrafi kontrolować swoje emocje, jest grzeczna i kulturalna. Nie stwarza sytuacji, w której doszło by do bezpośredniego konfliktu, nie prowokuje zachowań niepożądanych. Umie jasno i konkretnie wyrażać własne potrzeby.

motywacja do zadań

Dziewczynka zmotywowana do działań mających na celu podniesienie poziomu wiedzy. Chętnie bierze udział w lekcji, jest pilna i zawsze gotowa do nowych wyzwań. Lubi być chwalona, domaga się potwierdzenia prawidłowości wykonania zadania.

uczestnictwo w życiu szkoły

K. jest uczennicą klasy I ...