Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
Stanowisko: nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Nazwa placówki
Dyrektor szkoły:
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2023 r.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2019 r. poz. 1650)
Plan może ulec korekcie w trakcie trwania stażu.
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły.
§8 ust. 3 pkt. 1
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
l.p
Działania i zadania nauczyciela
Forma / metoda realizacji
Dokumentacja
Termin realizacji
1.
Udział w różnorodnych formach doskonalenia oraz stosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności do podnoszenia jakości warsztatu pracy.
Podjęcie oraz ukończenie studiów podyplomowych.
Udział w kursach, konferencjach, warsztatach czy webinariach na
temat metodyki nauczania oraz innych formach doskonalenia zawodowego.
Zaświadczenie o uczestnictwie w studiach podyplomowych
Dyplom ukończenia studiów
Zaświadczenia i certyfikaty z odbytych szkoleń
W trakcie trwania stażu
W trakcie trwania stażu
2.
Wykorzystanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się
Wykorzystanie metod
aktywnych w bieżącej pracy z uczniami np: mapa mentalna, metoda symulacyjna.
Udział w projektach edukacyjnych.
Scenariusze zajęć, prezentacje, zdjęcia, notatki własne
Prezentacja, zdjęcia, notatki własne
Cały okres stażu
Cały okres stażu
3.
Wykorzystywanie technologii komputerowej w trakcie pracy
Przygotowywanie materiałów dydaktycznych przy użyciu programów komputerowych oraz platform np:Flipbook, Storyjumper
Wykorzystywanie programów przeznaczonych do pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Prowadzenie strony internetowej klasy oraz szkoły.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej.
Rozwijanie i poszerzanie umiejętności uczniów w zakresie nowych technologii.
Wykorzystywanie urządzeń multimedialnych.
Dokumentacja szkolna, przykładowe karty pracy, notatki własne, certyfikaty ze szkoleń
Cały okres stażu
4.
Doskonalenie własnych umiejętności w zakresie technologii komputerowej
Uczestnictwo w kursach i szkoleniach doskonalących umiejętność wykorzystywania komputera
w codziennej pracy.
Zaświadczenia, certyfikaty
Cały okres stażu
5.
Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Dostosowywanie form, metod i narzędzi pracy do potrzeb ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dostosowywanie ...