Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGOW KLASIE VIC SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. OBROŃCÓW WESTERPLATTE W UJEŹDZIE
Cel obserwacji
Gromadzenie informacji o pracy nauczyciela w celu dokonywania oceny jego pracylub udzielania pomocy;
podniesienie jakości pracy szkoły;
badanie stopnia realizacji podstawy programowej;
inspirowanie i wspieranie nauczycieli w realizacji zadańdydaktycznych i wychowawczych.
Data obserwacji
05.03.2021r.
Klasa
6c
Liczba uczniów
14
Imię i nazwisko nauczyciela
Anna Szczepanik
Typ obserwacji
(doraźna/wspierająca/ kontrolna/oceniająca)
Obserwacja kontrolno-oceniająca.
Temat lekcji
Swipe the screen - ćwiczenia leksykalne na podbudowie poznanego słownictwa komputerowego.
Miejsce odbywania lekcji
-------------------
Komentarze: Lekcja online (Teams) /30 minut/
Realizacja podstawy programowej
Realizacja treści podstawy programowej
Rozumienie wypowiedzi (II)
Znajdowanie w wypowiedzi określonych informacji
Znajdowanie w tekście określonych informacji
Reagowanie na wypowiedzi (IV)
Uzyskiwanie i przekazywanie informacji
Przetwarzanie wypowiedzi (V)
Przekazywanie w języku angielskim informacji zawartych w materiałach wizualnych.
Cele lekcji
1. Doskonalenie posługiwania się słownictwem z zakresu technologii informacyjnej;
2. Przypomnienie i utrwalenie słownictwa z zakresu technologii informacyjnych;
3. Kształcenie sprawności czytania ze zrozumieniem;
4. Kształcenie sprawności rozumienia ze słuchu w celu rozumienia ogólnego sensu oraz wskazania określonych informacji.
Uczeń potrafi:
- wymienić sprzęt komputerowy oraz nazwać czynności związane z użytkowaniem sprzętu komputerowego/tabletu/telefonu
- stwierdzić, czy tekst wysłuchany zawiera określone informacje i wskazać je.
Metody i formy pracy z uczniami
praca indywidualna,
słuchanie ze zrozumieniem dla uzyskania konkretnych informacji.
Wykorzystane środki dydaktyczne
Laptop, platforma Teams, oprogramowanie do podręcznika Brainy 6+nagrania, slajd z tabelą ilustrującą dobre i złe cechy sprzętu komputerowego.
Zapewnienie bezpieczeństwa uczniom
Czy nauczyciel sprawdził stan sali lekcyjnej przed rozpoczęciem zajęć?(zgodnie z § 19 rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny)
nie dotyczy
Organizacja zajęć
Przygotowanie nauczyciela do lekcji
Wybór zadań został zaplanowany oraz dostosowany do możliwości uczniów.
Zdania wykonywane oraz treści są podstawowym elementem założonych celów.
Opracowanie scenariusza lekcji oraz przedłożenie go w formie pisemnej oraz elektronicznej.
Zapoznanie uczniów z celami lekcji
Uczniowie zostali poinformowani na początku zajęć, że będą wykorzystywać oraz utrwalać poznane na poprzedniej lekcji słownictwo związane z technologią komputerową. Ponadto w celu usprawnienia przebiegu ćwiczenia 7/85, uczniowie wykonali pracę domową w której przetłumaczyli oraz przeanalizowali podane w nim stwierdzenia.
Wykorzystanie czasu lekcji
1. Optymalne wykorzystanie czasu lekcji.
2. Dostosowanie tempa lekcji do indywidualnych możliwości uczniów,
3. Uwzględnianie podstawowych faz lekcji,
4. Zachowanie właściwych proporcji między poszczególnymi fazami lekcji.
Dobór form i metod pracy z uczniami
Formy i metody pracy zostały przemyślane i dostosowane do umiejętności grupy.
Współpraca z uczniami w zakresie objaśniania, działania oraz analizy zadań.
Obserwacja i analiza postępów ...