Dodaj publikację
Autor
Anna Szczepanik
Data publikacji
2023-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Swipe the screen - ćwiczenia leksykalne na podbudowie poznanego słownictwa komputerowego.
 Pobierz (docx, 19,8 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGOW KLASIE VIC SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. OBROŃCÓW WESTERPLATTE W UJEŹDZIE

Cel obserwacji

Gromadzenie informacji o pracy nauczyciela w celu dokonywania oceny jego pracylub udzielania pomocy;

podniesienie jakości pracy szkoły;

badanie stopnia realizacji podstawy programowej;

inspirowanie i wspieranie nauczycieli w realizacji zadańdydaktycznych i wychowawczych.

Data obserwacji

05.03.2021r.

Klasa

6c

Liczba uczniów

14

Imię i nazwisko nauczyciela

Anna Szczepanik

Typ obserwacji

(doraźna/wspierająca/ kontrolna/oceniająca)

Obserwacja kontrolno-oceniająca.

Temat lekcji

Swipe the screen - ćwiczenia leksykalne na podbudowie poznanego słownictwa komputerowego.

Miejsce odbywania lekcji

-------------------

Komentarze: Lekcja online (Teams) /30 minut/

Realizacja podstawy programowej

Realizacja treści podstawy programowej

Rozumienie wypowiedzi (II)

Znajdowanie w wypowiedzi określonych informacji

Znajdowanie w tekście określonych informacji

Reagowanie na wypowiedzi (IV)

Uzyskiwanie i przekazywanie informacji

Przetwarzanie wypowiedzi (V)

Przekazywanie w języku angielskim informacji zawartych w materiałach wizualnych.

Cele lekcji

1. Doskonalenie posługiwania się słownictwem z zakresu technologii informacyjnej;

2. Przypomnienie i utrwalenie słownictwa z zakresu technologii informacyjnych;

3. Kształcenie sprawności czytania ze zrozumieniem;

4. Kształcenie sprawności rozumienia ze słuchu w celu rozumienia ogólnego sensu oraz wskazania określonych informacji.

Uczeń potrafi:

- wymienić sprzęt komputerowy oraz nazwać czynności związane z użytkowaniem sprzętu komputerowego/tabletu/telefonu

- stwierdzić, czy tekst wysłuchany zawiera określone informacje i wskazać je.

Metody i formy pracy z uczniami

praca indywidualna,

słuchanie ze zrozumieniem dla uzyskania konkretnych informacji.

Wykorzystane środki dydaktyczne

Laptop, platforma Teams, oprogramowanie do podręcznika Brainy 6+nagrania, slajd z tabelą ilustrującą dobre i złe cechy sprzętu komputerowego.

Zapewnienie bezpieczeństwa uczniom

Czy nauczyciel sprawdził stan sali lekcyjnej przed rozpoczęciem zajęć?(zgodnie z § 19 rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny)

nie dotyczy

Organizacja zajęć

Przygotowanie nauczyciela do lekcji

Wybór zadań został zaplanowany oraz dostosowany do możliwości uczniów.

Zdania wykonywane oraz treści są podstawowym elementem założonych celów.

Opracowanie scenariusza lekcji oraz przedłożenie go w formie pisemnej oraz elektronicznej.

Zapoznanie uczniów z celami lekcji

Uczniowie zostali poinformowani na początku zajęć, że będą wykorzystywać oraz utrwalać poznane na poprzedniej lekcji słownictwo związane z technologią komputerową. Ponadto w celu usprawnienia przebiegu ćwiczenia 7/85, uczniowie wykonali pracę domową w której przetłumaczyli oraz przeanalizowali podane w nim stwierdzenia.

Wykorzystanie czasu lekcji

1. Optymalne wykorzystanie czasu lekcji.

2. Dostosowanie tempa lekcji do indywidualnych możliwości uczniów,

3. Uwzględnianie podstawowych faz lekcji,

4. Zachowanie właściwych proporcji między poszczególnymi fazami lekcji.

Dobór form i metod pracy z uczniami

Formy i metody pracy zostały przemyślane i dostosowane do umiejętności grupy.

Współpraca z uczniami w zakresie objaśniania, działania oraz analizy zadań.

Obserwacja i analiza postępów ...