Dodaj publikację
Autor
Magdalena Kafara
Data publikacji
2023-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Obecnie w polskich szkołach obserwujemy przyrost uczniów obcokrajowców, słabo znających lub nieznających języka polskiego. Polskie szkoły i polski system edukacji stają przed problemem, w jaki sposób pracować z takimi uczniami i jakie kryteria oceniania przyjąć. Publikacja prezentuje ogólne wytyczne, które należy stosować, aby ocenianie takiego ucznia stanowiło rzetelną informację o jego postępach i pełniło funkcję motywującą do dalszej nauki. Należy pamiętać, że uczeń obcokrajowiec, uczeń słabo znający język polski to uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zatem oprócz ogólnych wytycznych oceniania trzeba dostosować wymagania z poszczególnych przedmiotów do jego indywidualnych potrzeb i możliwości, stwarzając tym samym dogodne warunki do jego edukacji i rozwoju.
 Pobierz (doc, 32,0 KB)