Dodaj publikację
Autor
Dorota Szamocka
Data publikacji
2023-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
82

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego uczącego języka angielskiego ubiegającego się stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 24,2 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr …

Miejsce pracy: …

Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2022 r.

Czas trwania stażu: 9 miesięcy

Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2023 r.

§8, ust. 3, pkt.1

umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się;

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Wdrożenie metod aktywizujących na lekcjach języka angielskiego.

Aktywizowanie uczniów w procesie edukacyjnym poprzez stosowanie następujących metod: inscenizacje, drama, projekt itp.

Systematyczne dbanie o wykorzystanie aktywizujących, ciekawych metod pracy na zajęciach.

Dostosowywanie metod pracy do zaleceń PPP, poziomu zaawansowania grup i ich zainteresowań, różnych stylów uczenia się.

Poszerzanie wiedzy na temat metod aktywizujących poprzez czytanie fachowej literatury, udział w szkoleniach webinariach.

Okres stażu

2.

Wykorzystanie w pracy narzędzi multimedialnych oraz informatycznych.

Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych oraz informatycznych takich jak: Quizlet, Quizizz, SoundCloud, platforma Learning Apps, Pic Collage, jak również smartfonów.

Realizacja projektów na lekcjach języka angielskiego w trakcie których uczniowie mają za zadanie przygotowanie materiałów multimedialnych, a następnie zaprezentowanie ich na zajęciach. Monitorowanie tego typu odbywa się przy pomocy poczty elektronicznej, MsTeams lub aplikacji komórkowych typu messenger.

Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami poprzez: e – dziennik, e-mail, MsTeams, messenger.

Okres stażu

3.

Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.

Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera (testy, sprawdziany, scenariusze lekcji, prezentacje multimedialne itp.)

Okres stażu

4.

Wykorzystanie Internetu oraz jego zasobów. Korzystanie z tablicy multimedialnej.

Wykorzystanie serwisów, portali edukacyjnych i forów dyskusyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego.

Wykorzystywanie zasobów Internetu w celu uzyskania informacji na temat szkoleń, e-konferencji metodycznych, awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego, ich aktualizacji, ofert księgarni i wydawnictw oraz do pozyskiwania materiałów i pomysłów na zajęcia edukacyjne.

Korzystanie na lekcjach z tablicy multimedialnej z wykorzystaniem paneli edukacyjnych wydawnictw Macmillan i Pearson.

Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi TiK (np. aplikacje komunikacyjne, lyricstraining).

Okres stażu

5.

Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy

Opracowanie i umieszczanie informacji z bieżących działań, wydarzeń na stronie internetowej szkoły. Nawiązanie współpracy z szkolnymi adminstratorami szkolnego facebooka.

Koordynowanie i nadzór nad szkolnym TikTokiem oraz Instagramem.

Okres stażu

6.

Praca z programem InstaLing

Praca z programem do nauki słownictwa- InstaLing ma na celu motywowanie uczniów do regularnej nauki słownictwa oraz daje nauczycielowi możliwość bieżącego monitorowania postępów uczniów

Okres stażu

7.

Udział ...