Dodaj publikację
Autor
Andrzej Drynda
Data publikacji
2023-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja pedagogiczna polegać będzie na monitorowaniu przez uczniów aktywności fizycznej w czasie wolnym poprzez wykorzystanie dostępnych aplikacji, które poznają podczas lekcji wychowania fizycznego. Łączy aktywność fizyczną z nowoczesnymi technologiami. Wskazuje uczniom jak wykorzystać Internet i aplikacje mobilne do podniesienia własnej kondycji fizycznej, monitorowania własnych możliwości. Pokazuje także jak kontrolować reakcję organizmu na wysiłek fizyczny (badanie pulsu, monitorowanie oddechu, itp.). Nauczy jak szukać alternatywnych możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu.
 Pobierz (docx, 18,6 KB)

Podgląd treści

Innowacja pedagogiczna: „Sam o kondycję i zdrowie dbam”

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi, im. Karola Musioła w Opolu

SZCZEGÓŁOWY OPIS INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

Tytuł innowacji: „Sam o kondycję i zdrowie dbam”

Autor innowacji: Andrzej Drynda

Czas innowacji: 1 październik 2021– 31 maj 2022 (8 miesięcy)

Objęci innowacją: uczniowie klasy VI– VIII w roku szkolnym 2021/2022

Rodzaj innowacji: organizacyjno -metodyczna

Innowacja dotyczy przedmiotu: wychowanie fizyczne

1. UZASADNIENIE INNOWACJI

W ostatnim okresie, dzieci i młodzież podczas zdalnego nauczania musiała nauczyć się samodzielnie dbać o zdrowie, dozując aktywność fizyczną dostosowaną do warunków epidemiologicznych. W tym okresie uczniowie nabyli wiele kompetencji i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii. Innowacja ma im uświadomić, że warto dbać o kondycję fizyczną w każdych warunkach, jak motywować się do tej aktywności, jak kontrolować własną wydolność organizmu. Innowacja zakłada realizację polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022, które skłaniają do wykorzystywania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz technologii informacyjno – komunikacyjnych zarówno w czasie realizacji podstawy programowej jak i w życiu codziennym, np.:

Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.

Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Dlatego wskażę uczniom jak wykorzystać Internet i aplikacje mobilne do podniesienia własnej kondycji fizycznej, własnych możliwości. Nauczę ich także monitorowania reakcji organizmu na wysiłek fizyczny (badanie pulsu, monitorowanie oddechu, itp.). Wskażę im alternatywne możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu w sytuacji gdy pojawi się kolejna fala pandemii Covid 19 i gdyby ponownie zostało wprowadzone nauczanie zdalne.

2. Cele ogólne:

poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie wiedzy o nowoczesnych środkach multimedialnych wspomagających aktywność fizyczną

umiejętność wykorzystania stron i programów internetowych do monitorowania poziomu aktywności fizycznej

kształtowanie wytrzymałości i kondycji fizycznej poprzez systematyczne treningi

doskonalenie umiejętności samodzielnego planowania systematycznej aktywności fizycznej

poszerzenie wiedzy na temat pozytywnego wpływu aktywności fizycznej na organizm człowieka

poprawienie ogólnej wydolności organizmu uczniów, co w znaczny sposób może przyczynić się do osiągania lepszych wyników sportowych oraz poprawy zdrowia

zapoznanie uczniów z aplikacjami umożliwiającymi korzystanie z zasobów miejskich takich jak rowery, ścieżki rowerowe, hulajnogi, rolki

aktywne poszukiwanie w Internecie ciekawych miejsc ...