Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Prowadzący: Arkadiusz Podlaski
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Data: 31.03.2023r.
Temat lekcji: Doskonalenie umiejętności gimnastycznych przy muzyce
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: VI b gr. II
Liczba ćwiczących: 13
Cele: Kształtowanie umiejętności gimnastycznych
Zadania realizowane w zakresie:
Umiejętności i sprawności:
Uczeń:
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z asekuracją nauczyciela i współćwiczącego
Wiadomości:
Uczeń:
- zna ćwiczenia gimnastyczne
- zna prawidłową i bezpieczną technikę wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
Postaw:
Uczeń:
- uświadamia sobie utylitarne znaczenie ćwiczeń zwinnościowych
Metody nauczania: zadaniowa ścisła, zabawowa klasyczna
Formy nauczania: frontalna, grupowa, indywidualna
Przybory – materace, odskocznia, ławeczki, gruby materac,
Tok lekcji
Nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy
Dozowanie
Metody i formy organizacyjne
Wskazówki organizacyjno-metodyczne
I Część wstępna
Czynności organizacyjno-porządkowe
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia kształtujące
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności podanie zadania,
„Berek na materacach”
Na sygnał prowadzącego, berek goni uciekających, starając się kogoś dotknąć. Dotknięta przez berka osoba goni. Poruszać można się tylko po materacach. Nie chodzimy po podłodze.
Czworakowanie
Czołganie
Toczenie bokiem
Uczniowie w podporze przodem – przejście pod ustawionymi osobami
Leżenie przodem na materacach w odstępach – bieg nad współćwiczącymi
Nożyce poziome
Kołyska
Deska
Leżenie przerzutne
Leżenie przewrotne
3 min
5 min
7 min
M: pogadanka
F: szereg
M: zabawowo- klasyczna
F: koło
M: naśladowczo – ścisła
F: koło
Zbiórka uczniów w dwuszeregu,
Prowadzący wyznacza berka i czuwa nad bezpieczeństwem zabawy. Materace rozłożone w rozsypce.
Ustawienie w rzędzie, ćwiczący wykonują ćwiczenia kolejno po sobie
II Część Główna
Przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego z odskoczni.
Przewrót w przód przez ławeczkę.
Przewrót w przód na materac gróby z wyskoku z odskoczni.
Przewroty łączone w przód.
Przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego.
Stanie na głowie z asekuracją nauczyciela
Stanie na głowie przy drabinkach z asekuracją współćwiczącego.
Piramidy dwójkowe i trójkowe
25 min
M: zadaniowa ścisła
F: indywidualna
Nauczyciel demonstruje
ćwiczenia i koryguje
błędy
III Część końcowa
Ćw. Korekcyjne
Czynności organizacyjno-porządkowe
Leżenie tyłem – wolne dociągnięcie kolana do klatki piersiowej PN i LN
Siad rozkroczny – skłony w bok
Leżenie przodem – ręce przy barkach- wyprost rąk (foczka)
Siad skulony, dłonie na materacu – unoszenie bioder w górę poprzez wyprost kończyn górnych i dolnych
Zbiórka, podsumowanie zajęć, wyróżnienie najlepiej ćwiczących, wymiana uwag, pożegnanie
3 min.
2 min.
3 min
M: zadaniowa
F: indywidualna
M: zadaniowa
F: luźna gromada
M: pogadanka
F: szereg
Przeciwdziałanie wadzie: plecy okrągłe;