Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęcia otwartego.
Data: 17.05.2023r.
Grupa wiekowa: dzieci 3-4-5-6-letnie
Temat zajęcia : Zwierzęta z zoo.
Cele ogólne:
Rozwijanie umiejętności liczenia,
Stosowanie znaków matematycznych w praktyce >, <, =
Cele szczegółowe:
dziecko:
Czyta globalnie wyrazy: lew, żyrafa, słoń, krokodyl, małpa, kangur
Określa głoskę w nagłosie i wygłosie
Zna zwierzęta egzotyczne, podaje charakterystyczne cechy wybranych zwierząt
reaguje ruchem na pauzę w muzyce
Zna figury geometryczne
Potrafi zbudować figury z papierowych pasków
Przelicza elementy
Orientuje się w przestrzeni kartki
Porównuje liczebności zbiorów
Posługuje się określeniami: tyle samo, mniej, więcej
Prawidłowo stosuje znaki matematyczne: >, <, =
Zna kolory
Prawidłowo reaguje na polecenia
Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
Metody:
czynne - zadań stawianych do wykonania ćwiczeń,
percepcyjne – obserwacja i pokaz,
słowne - rozmowa, swobodne wypowiedzi dzieci
ekspresji ruchowejFormy pracy:- zespołowa- zbiorowa- indywidualna
Przebieg zajęcia:
Te zwierzęta – wskazanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt egzotycznych.
Dzieci losują obrazki. Następnie nazywają zwierzęta. Określają głoskę w nagłosie i wygłosie. Następnie podają ich charakterystyczne cechy, np.: słoń – ma trąbę, duże uszy, małpa – ma sprężysty ogon, sprawne łapy, żyrafa – ma długą szyję, plamy na futrze, lew- ma długą grzywę, głośno ryczy, krokodyl – ma płaskie długie ciało, Ich skóra pokryta jest łuskami, ma krótkie łapy, ma długi ogon.
Co to jest zoo? – rozmowa na temat obrazka przedstawiającego zoo
Obrazek przedstawiający zoo. N. pyta dzieci, co jest przedstawione na obrazku, i wyjaśnia, że jest to miejsce, gdzie żyją dzikie zwierzęta. Mówi, że zoo to nazwa ogrodu zoologicznego, który spełnia rolę edukacyjną i rekreacyjną, odgrywa też pewną rolę w zachowaniu gatunków, które wyginęły w warunkach naturalnych lub są na grozi im wyginięcie.
− Gdzie zwierzęta mieszkają w zoo? (klatki, zagrody, terraria, akwaria, wybiegi itd.)
− Czy ktoś z was był w zoo? Co najbardziej wam się tam podobało?
Zwinne małpki – zabawa muzyczno-ruchowa.
Dzieci tworzą dwa koła. N. włącza muzykę i wręcza grupom po jednym woreczku, który będzie bananem. Gdy muzyka cichnie, dzieci rzucają do siebie woreczek, tak aby nie upadł na podłogę.
Budujemy zoo – układanie z kolorowych pasków papieru zagród dla zwierząt.
Dzieci budują zagrody z pasków. Każda zagroda powinna mieć inny kolor i kształt. Następnie dzieci umieszczają obrazki zwierząt w zagrodach zgodnie z poleceniami.
W niebieskiej zagrodzie mieszkają lwy (dzieci wybierają obrazki przedstawiające lwy i układają je w niebieskiej zagrodzie). N. pyta: − Ile lwów jest w zagrodzie? N. kontynuuje zabawę, aż wszystkie zwierzęta zostaną rozmieszczone w zagrodach. •
Dzieci porównują liczebność zbiorów.
N. pyta: − Których zwierząt jest najwięcej w naszym zoo?
− Których zwierząt jest najmniej?
− Których zwierząt jest tyle ...