Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program rewalidacji indywidualnej
Imię i nazwisko dziecka: Basia
Data urodzenia: 4-latek
Czas realizacji programu:
Diagnoza: niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
Obszary oddziaływań rewalidacyjnych
Rozwijanie funkcji poznawczych i mowy:
Oglądanie książeczek z obrazkami tematycznymi, powtarzanie nazw obrazków, wskazywanie obrazków.
Słuchanie krótkich bajek.
Wdrażanie do reagowania na proste polecenia.
Nawiązywanie kontaktu wzrokowego z nauczycielem.
Wskazywanie i rozpoznawanie kolorów (żółty, czerwony, zielony, niebieski).
Rozpoznawanie przedmiotów dużych i małych.
Zabawy naśladowcze do wierszyków np. zabawa „Koła” – ilustrowanie ruchem treści rymowanki: „Koła małe, koła duże, rączki w bok i rączki w górze,Tak się drzewa kołysały, a tak prosto dzieci stały.”
Dopasowywanie wskazanego elementu do właściwego wycięcia - układanki obrazkowe, np. zwierzęta, pojazdy, zabawki.
Znoszenie różnych budowli z klocków – zabawy konstrukcyjne.
Kształtowanie orientacji przestrzennej i poruszania się:
Poznawanie swojego ciała poprzez ćwiczenia metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Wskazywanie poszczególnych części ciała.
Kontrolowanie utrzymania prawidłowej postawy ciała w siadzie, staniu i podczas chodzenia.
Usprawnianie czynności manualnych:
1. Zgniatanie gazet, rozdzieranie papieru na małe kawałki.
2. Zabawy plasteliną: tworzenie wałków, kuleczek, uklepywanie.
3. Nawlekanie korali na sznurowadło.
4. Chwytanie i przenoszenie różnych przedmiotów dużych i małych.
5. Ściskanie piłeczek.
6. Przyczepianie klamerek na sznurek.
7. Stemplowanie różnymi przedmiotami pozostawiającymi ślady: korki, nakrętki, stempelki.
8. Rysowanie kredą dowolnych kształtów na tablicy.