Dodaj publikację
Autor
Ewa Niezgoda
Data publikacji
2023-05-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
19

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie zawiera realizacje przedsięwzięć z zajęć z koła sportowego dla dzieci 5 i 6-letnich
 Pobierz (docx, 13,9 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z koła sportowego

I semestr 2021/2022

Głównym celem koła sportowego jest rozwijanie umiejętności dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo poprzez stwarzanie warunków do kształtowania zachowań prozdrowotnych. Zajęcia w ramach koła sportowego odbywały się raz w tygodniu w czasie 30 minutowych zajęć na sali oraz na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczące w zajęciach są przebrane w luźny strój sportowy oraz wygodne obuwie, bądź ćwiczą w sali na boso.

W I semestrze w ramach koła sportowego realizowane były następujące przedsięwzięcia:

- pogadanki tematyczne „W zdrowym ciele zdrowy duch” - zapoznanie dzieci z zasadami mającymi wpływ na zdrowie oraz z piramidą żywienia,

- zrealizowanie Europejskiego Tygodnia Sportu (20-24.09),

- zorganizowanie przedszkolnego konkursu fotograficznego „Aktywna rodzinna jesień” mającego na celu promowanie aktywności fizycznej,

- Ćwiczenia i zabawy orientacyjno – porządkowe wg K. Wlaźnik,

- zabawy ruchowe oraz zawody sportowe w ogrodzie przedszkolnym przy użyciu sprzętów rekreacyjnych oraz przyborów gimnastycznych,

- ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem przyborów typowych (szarfy, laski, obręcze, woreczki, i nietypowych ( gazety, plastikowe butelki),

- zabawy ruchowe z piłką - gry i zabawy z piłkami różnej wielkości, gra w piłkę nożną,

- zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej i kolorowych tuneli,

- tory przeszkód w sali oraz ogrodzie przedszkolnym,

- aerobik.

Po zajęciach koła sportowego w I semestrze dzieci osiągnęły następujące umiejętności:

- wykonują samodzielnie proste ćwiczenia i zabawy ruchowe,

- rozumieją konieczność codziennego przebywania na powietrzu,

- potrafią nazwać wybrane obiekty sportowe na terenie przedszkola,

- potrafią współdziałać z partnerem w ćwiczeniach i zabawach ruchowych na zasadzie wzajemnej współodpowiedzialności,

- prawidłowo reagują na umówione polecenia słowne i dźwiękowe nauczycielki,

- dbają o prawidłową postawę ciała podczas wykonywania różnych czynności,

- znają zasady bezpieczeństwa, które powinny być przestrzegane podczas zabaw ruchowych w przedszkolu i poza nim,

- rozumieją, na czym polega aktywny wypoczynek dzieci,

- wiedzą, że należy ubrać się odpowiednio do „zamierzonej aktywności ruchowej”, czyli wkładać do ćwiczeń gimnastycznych odpowiedni strój, który powinien być zawsze czysty.

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w różnego rodzaju ćwiczeniach, grach i zabawach. Poszerzyły swoją wiedzę na temat korzyści wynikających z prowadzenia zdrowego stylu życia. Wspólne zabawy i ćwiczenia wpływały na kształtowanie osobowości dzieci, na wyrabianie u nich takich cech jak: wytrwałość, szybkość reakcji, skupienie uwagi, samodzielność, umiejętność uczestniczenia we wspólnych zabawach, a także cech motorycznych, takich jak: szybkość, siła, zwinność i wytrzymałość. Dzieci ćwiczyły koordynację ruchową, poruszanie się w przestrzeni, kształtowały świadomość własnego ciała, poznawały swoje możliwości fizyczne. Każda zabawa dawała dzieciom satysfakcję z już zdobytych osiągnięć i zachęcała do dalszych wysiłków.