Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka rosyjskiego
Klasa: 3 - Technikum
Temat: Charakter i zawód.
Cel ogólny: Kształtowanie umiejętności językowo-komunikacyjnych.
Rozbudzanie aktywności językowej.
Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi podać cechy charakteru potrzebne do wykonywania różnorodnych
zawodów;
- wzbogaca zasób leksykalny i utrwala słownictwo, nazwy zawodów;
- potrafi zastosować konstrukcje porównawcze: (не) такой / такая / такие же как, более чем / менее чем;
- doskonali umiejętność rozumienia tekstu czytanego i odnajdywania w nim informacji szczegółowych;
- doskonali umiejętność rozumienia tekstu słuchanego i odnajdywania w nim informacji szczegółowych;
- kształtuje umiejętności opisywania zawodów i cech charakteru potrzebnych do ich wykonywanie;
Metody pracy:
- metoda bezpośrednia
- aktywizująca
Formy pracy:
- praca indywidualna
- praca w parach i z całą grupą
Pomoce dydaktyczne:
- podręcznik „Wot i my po-nowomu 3” z Zeszytem ćwiczeń, Małgorzata Wiatr-Kmieciak
- zeszyt ćwiczeń
- nagrania na płytce CD
Przebieg lekcji:
Wprowadzenie.
1.Powitanie
2.Sprawdzenie obecności.
3.Sprawdzenie pracy domowej ( cechy charakteru kolegi/koleżanki ), omówienie ewentualnych błędów.
Realizacja głównego celu.
1.Nawiązanie do tematu lekcji, krótka rozgrzewka językowa:
„ Jakie cechy charakteru powinien mieć dobry nauczyciel ?”.
2.Poinformowanie uczniów o celach lekcji i zadaniach.
3.Zapisanie tematu.
4. Praca z tekstem słuchanym::
Uczniowie słuchają nagrania i dopasowują cechy charakteru przedstawionych uczniów do podanych zawodów (ćw. 1/38 z podręcznika). Nowe słownictwo należy wyjaśnić na forum klasy oraz zapisać w zeszytach.
5. Ćwiczenia gramatyczne na podstawie tekstu czytanego:
Uczniowie wykonują ćw.16/45, w którym porównują cechy charakteru podanych osób. Używają przymiotników w odpowiednich formach. Zapoznanie z konstrukcjami porównawczymi: (не) такой / такая / такие же как, более чем / менее чем. Sprawdzenie wykonania ćwiczenia.
6. Zastosowanie konstrukcji służących do porównania cech charakteru.
Uczniowie wykonują ćw.3/39 z podręcznika i zapisują zdania do zeszytu. Sprawdzenie zadania, poprawianie ewentualnych błędów.
7. Utrwalenie materiału:
Uczniowie nazywają cechy charakteru przedstawionych na fotografiach osób i dobierają do nich opisy. Następnie wybierają zawody, które mogłyby te osoby wykonywać. Zadanie 4 w podręczniku na s.39.
Uczniowie pracują w parach. Układają dialogi według wzoru podanego w podręczniku na s. 39 w ćw.5. Zadaniem uczniów jest ułożenie zdań wykorzystując konstrukcję porównawcze.
Dialogi zostają odczytane na głos. Ewentualne błędy podlegają korekcie.
8.Praca domowa: Uczniowie maja przygotować listę swoich cech charakteru, które mogą się przydać w twoim przyszłym życiu zawodowym.
Zakończenie.
1.Podsumowanie lekcji.
2.Ocena najbardziej aktywnych uczniów.
3.Pożegnanie uczniów.