Dodaj publikację
Autor
Ewa Krzymińska
Data publikacji
2023-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
11

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jesienne zabawy wspierające całościowy rozwój dzieci. Scenariusz zajęcia dla 5-6 latków.
 Pobierz (docx, 20,5 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT ZAJĘCIA

dla dzieci 5-6 letnich

24.11.2020r.

Autor: Ewa Krzymińska

TEMAT: Wiewiórki zapasy na zimowe czasy.

CEL GŁÓWNY: Wspieranie całościowego rozwoju dzieci w toku działań edukacyjnych.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

W obszarze fizycznym dziecko:

- orientuje się w przestrzeni,

- uczestniczy w zabawie ruchowej zgodnie z instrukcją nauczyciela,

- porusza się rytmicznie do muzyki

W obszarze emocjonalnym dziecko:

- szanuje emocje swoje i innych osób,

- wyraża radość i zadowolenie z uczestnictwa z zabaw,

- odczuwa zaciekawienie,

- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego (dostrzega piękno krajobrazu w jesiennej szacie),

- osiąga sukces

W obszarze społecznym dziecko:

- respektuje prawo do wypowiadania się innych osób,

- współdziała w zespole,

- pokonuje trudności podczas wykonywania zadań,

- sprząta po działaniu, dba o ład i porządek,

- dba o bezpieczeństwo własne oraz innych

W obszarze poznawczym dziecko:

- rozpoznaje zapis swojego imienia,

- dokonuje syntezy głoskowej nazw zwierząt,

- czyta ze zrozumieniem na miarę własnych możliwości wyrazy i/lub proste zdania,

- rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśne spośród innych,

- zna zimowe zwyczaje wiewiórek – (gromadzenie zapasów)

Metody:

- el. Odimiennej met. Nauki Czytania - I. Majchrzak,

- el. Dziecięcej matematyki - E. Gruszczyk - Kolczyńska

Formy:

- indywidualna,

- zespołowa,

- z całą grupą

Środki dydaktyczne: płyta CD z utworami, tamburyno, wizytówki z imionami dzieci i zwierząt, duże arkusze szarego papieru z przygotowanym wcześniej lasem (el. EPR), koperty z podpisami do obrazków zwierząt, szarfy z literami, kleje

PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE:

I CZĘŚĆ ZAJĘCIA:

Zabawa z wizytówkami.

Dzieci spacerują po dywanie szukając wizytówki ze swoim imieniem. W tle słychać muzykę. Kto znajdzie wizytówkę siada w kole.

Ciche zwierzęta .

Dzieci siedzą w kręgu na dywanie trzymając wizytówki z obrazkami zwierząt. Nauczyciel dokonuje analizy głoskowej zwierząt np.: jeż, lis. Dzieci, które usłyszą swoje zwierzę podnoszą do góry wizytówkę z ilustracją.

Zabawa taneczno – ruchowa: „Taniec liści”.

Dzieci tańczą z liściem w dłoni w rytm muzyki do utworu „Jesień” A. Vivaldiego.

Praca w zespołach – To las.

Dzieci siadają w zespołach na dywanie. Nauczyciel rozdaje każdemu zespołowi duży arkusz szarego papieru z przygotowanym lasem, który dzieci same wcześniej wykonały (el. Edukacji Przez Ruch D. Dziamskiej). Każdy zespół otrzymuje 2 koperty.

W 1 kopercie znajdują się ilustracje różnych zwierząt. Zadaniem dzieci jest umieszczenie w lesie wyłącznie zwierząt zamieszkujących las.

W 2 kopercie znajdują się podpisy do obrazków, które należy dopasować. Zespoły przyporządkowują także spośród otrzymanych od nauczyciela 2 zdań właściwe: To las./To park.

Dodatkowo każdy zespół otrzymuje tzw. „Szarfę z literami” i dzieci wyszukują litery do zdania (TO LAS), zaznaczając je pętlą na szarfie.

Nauczyciel zadaje również dzieciom pytania:

Jaki to las?

Które zwierzęta zasypiają ...