Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘCIA
dla dzieci 5-6 letnich
24.11.2020r.
Autor: Ewa Krzymińska
TEMAT: Wiewiórki zapasy na zimowe czasy.
CEL GŁÓWNY: Wspieranie całościowego rozwoju dzieci w toku działań edukacyjnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
W obszarze fizycznym dziecko:
- orientuje się w przestrzeni,
- uczestniczy w zabawie ruchowej zgodnie z instrukcją nauczyciela,
- porusza się rytmicznie do muzyki
W obszarze emocjonalnym dziecko:
- szanuje emocje swoje i innych osób,
- wyraża radość i zadowolenie z uczestnictwa z zabaw,
- odczuwa zaciekawienie,
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego (dostrzega piękno krajobrazu w jesiennej szacie),
- osiąga sukces
W obszarze społecznym dziecko:
- respektuje prawo do wypowiadania się innych osób,
- współdziała w zespole,
- pokonuje trudności podczas wykonywania zadań,
- sprząta po działaniu, dba o ład i porządek,
- dba o bezpieczeństwo własne oraz innych
W obszarze poznawczym dziecko:
- rozpoznaje zapis swojego imienia,
- dokonuje syntezy głoskowej nazw zwierząt,
- czyta ze zrozumieniem na miarę własnych możliwości wyrazy i/lub proste zdania,
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśne spośród innych,
- zna zimowe zwyczaje wiewiórek – (gromadzenie zapasów)
Metody:
- el. Odimiennej met. Nauki Czytania - I. Majchrzak,
- el. Dziecięcej matematyki - E. Gruszczyk - Kolczyńska
Formy:
- indywidualna,
- zespołowa,
- z całą grupą
Środki dydaktyczne: płyta CD z utworami, tamburyno, wizytówki z imionami dzieci i zwierząt, duże arkusze szarego papieru z przygotowanym wcześniej lasem (el. EPR), koperty z podpisami do obrazków zwierząt, szarfy z literami, kleje
PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE:
I CZĘŚĆ ZAJĘCIA:
Zabawa z wizytówkami.
Dzieci spacerują po dywanie szukając wizytówki ze swoim imieniem. W tle słychać muzykę. Kto znajdzie wizytówkę siada w kole.
Ciche zwierzęta .
Dzieci siedzą w kręgu na dywanie trzymając wizytówki z obrazkami zwierząt. Nauczyciel dokonuje analizy głoskowej zwierząt np.: jeż, lis. Dzieci, które usłyszą swoje zwierzę podnoszą do góry wizytówkę z ilustracją.
Zabawa taneczno – ruchowa: „Taniec liści”.
Dzieci tańczą z liściem w dłoni w rytm muzyki do utworu „Jesień” A. Vivaldiego.
Praca w zespołach – To las.
Dzieci siadają w zespołach na dywanie. Nauczyciel rozdaje każdemu zespołowi duży arkusz szarego papieru z przygotowanym lasem, który dzieci same wcześniej wykonały (el. Edukacji Przez Ruch D. Dziamskiej). Każdy zespół otrzymuje 2 koperty.
W 1 kopercie znajdują się ilustracje różnych zwierząt. Zadaniem dzieci jest umieszczenie w lesie wyłącznie zwierząt zamieszkujących las.
W 2 kopercie znajdują się podpisy do obrazków, które należy dopasować. Zespoły przyporządkowują także spośród otrzymanych od nauczyciela 2 zdań właściwe: To las./To park.
Dodatkowo każdy zespół otrzymuje tzw. „Szarfę z literami” i dzieci wyszukują litery do zdania (TO LAS), zaznaczając je pętlą na szarfie.
Nauczyciel zadaje również dzieciom pytania:
Jaki to las?
Które zwierzęta zasypiają ...