Dodaj publikację
Autor
Ewa Krzymińska
Data publikacji
2023-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
11

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Doświadczenia i zabawy z farbą. Konspekt zajęcia dla dzieci 3-letnich.
 Pobierz (docx, 22,1 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT ZAJĘCIA

dla dzieci 3 letnich

25.05.2022r.

Autor: Ewa Krzymińska

TEMAT: Świat kolorów wokół nas – skąd się wzięły kolory pochodne czyli kolory przyjaźni?

CEL GŁÓWNY: Zachęcanie dzieci do eksperymentowania i poszukiwania odpowiedzi na różne pytania badawcze.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

W obszarze fizycznym dziecko:

- reaguje na sygnały słowne,

- swobodnie tańczy do muzyki

- W obszarze emocjonalnym dziecko:

- odczuwa zaciekawienie,

- wyraża radość z doświadczania, eksperymentowania,

- osiąga sukces,

- próbuje cierpliwie czekać na swoją kolej

W obszarze społecznym dziecko:

- dzieli przestrzeń z rówieśnikami,

- pokonuje trudności podczas wykonywania zadań,

W obszarze poznawczym dziecko:

- zna zjawisko tęczy,

- odpowiada prostymi zdaniami na pytania nauczyciela,

- rozpoznaje i nazywa kolory podstawowe oraz wybrane kolory pochodne,

- eksperymentuje i wyciąga wnioski,

- doskonali sprawność dłoni i palców,

- doświadcza sensorycznie

Metody:

- pogadanka,

- obserwacja,

- metoda samodzielnych doświadczeń

Formy:

- indywidualna,

- zespołowa,

- z grupą

Środki dydaktyczne: płyta CD z utworami, chusta animacyjna, barwne chusteczki, plansza z kolorami podstawowymi, woda, ręczniki papierowe, przezroczyste miski, słoiki, talerz, cukierki, kolorowe bibuły, farby, plastelina, tektury, folia spożywcza

PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE:

Piosenka na powitanie pt: „Tęcza nad łąką”.

Krótka rozmowa z dziećmi na temat zjawiska tęczy.

Nauczyciel zadaje dzieciom pytania:

Czy wiecie co to jest tęcza?

Jak wygląda?

Gdzie można ją zobaczyć?

Czy ktoś z Was widział tęcze?

A kto wie jak powstaje?

Dzieci próbują odpowiedzieć na pytania N-la.

Następnie N-l demonstruje na planszy kolory podstawowe, dzieci rozpoznają je i nazywają (żółty, czerwony, niebieski).

Zabawy w czarowanie

Z POMOCĄ NAUCZYCIELA

Tęcza na talerzu.

Na okrągłym talerzu nauczyciel demonstruje ułożone dookoła kolorowe cukierki. Następnie prosi wybrane dzieci o pomoc: nalanie niewielkiej ilości wody do talerza z cukierkami – barwnik z cukierków zaczyna pomału się rozpuszczać tworząc kolory tęczy.

Na stoliku N-l demonstruje przezroczyste naczynie z wodą w kolorze żółtym oraz słoik wypełniony wodą w kolorze czerwonym. Nauczyciel zanurza słoik w naczyniu – dzieci obserwują co się dzieje – powstał nowy kolor POMARAŃCZOWY, dzieci próbują go nazwać.

Motyle na łące

Swobodny taniec do muzyki z barwnymi chustkami.

PRZY STOLIKACH – zgodnie z instrukcją słowną nauczyciela

Dzieci przy stolikach wrzucają do przezroczystego naczynia z wodą kawałki żółtej bibuły. Obserwują co się dzieje - woda zabarwia się na żółto. Następnie wrzucają kawałki czerwonej bibuły – powstaje kolor pomarańczowy.

Dzieci otrzymują kawałki plasteliny w dwóch różnych kolorach. Zadaniem dzieci jest połączenie ich w całość i sprawdzenie jaki kolor powstał.

Kleksowy obrazek Żabki - Dzieci rozcierają palcami na tekturze owiniętej folią spożywczą dwa kleksy w kolorze niebieskim i żółtym zamalowując żabkę – otrzymują w ten sposób kolor zielony.

Zabawa ruchowa z użyciem chusty animacyjnej „Kolory ...