Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
MARLENA KUCZYŃSKA - NIEWIAROWSKA
Okres stażu:
01.09.2020 r. – 31.05.2023 r.
Szkoła, w której odbywany był staż:
Szkoła Podstawowa im. majora Henryka Sucharskiego w Jezierzycach
Stanowisko:
nauczyciel języka polskiego, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia ucznia
Wstęp
Uczę języka polskiego w Szkole Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Jezierzycach. W okresie stażu na nauczyciela dyplomowanego pełniłam również funkcję nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny oraz prowadziłam zajęcia rewalidacyjne. W 2018 r. uzyskałam stopień nauczyciela mianowanego, a od 2020 r. rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego. Skończyłam studia podyplomowe z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz oligofrenopedagogikę. 1 września 2020 roku w związku z postępowaniem w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego w wymiarze 2 lata i 9 miesięcy złożyłam u dyrektora szkoły wniosek o rozpoczęcie stażu i przedstawiłam plan rozwoju zawodowego. Po jego akceptacji rozpoczęłam realizację celów ujętych w planie rozwoju zawodowego do 31 maja 2023 roku.
Stopień odbywania stażu, treści działań były zgodne z wymaganiami dla nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. z uwzględnieniem późniejszych zmian. Działania podejmowane przeze mnie były dokumentowane w formie: sprawozdań, diagnoz, ewaluacji, scenariuszy lekcji, zaświadczeń o ukończeniu form doskonalenia zawodowego. Działania edukacyjne, wychowawczo - profilaktyczne – uwzględnione w planie rozwoju – stanowiły kontynuację dotychczasowych moich zadań, a jednocześnie angażowały do samorozwoju, do poszukiwania nowych rozwiązań na rzecz efektywności pracy szkoły i przede wszystkim rozwoju ucznia.
Cele ogólne ustalone w planie pracy dotyczyły następujących powinności:
diagnozowania i ewaluowania pracy własnej,
pogłębiania wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi zawodowemu oraz
podniesieniu jakości pracy Szkoły Podstawowej im. majora H. Sucharskiego w Jezierzycach,
podejmowania działań dydaktycznych i wychowawczych mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym stosowanie metod aktywizujących i innowacyjnych,
dzielenia się z innymi nauczycielami wiedzą i umiejętnościami z zakresu metodyki, wychowania i profilaktyki,
realizowania wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
§ 8 ust. 3. pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
1. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć metodami aktywnymi.
Na lekcjach języka polskiego stosowałam różnorodne metody, które przede wszystkim miały służyć realizacji celów lekcji wynikających z podstawy programowej, szkolnego programu nauczania i szkolnego programu profilaktyczno-wychowawczego. Zaskakująca rzeczywistość zmusiła też nas, nauczycieli do poszukiwania ciekawych i atrakcyjnych metod aktywizujących i narzędzi multimedialnych. Metody aktywizujące stosuję na zajęciach ...