Dodaj publikację
Autor
Marlena Kuczynska-Niewiarowska
Data publikacji
2023-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
491

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 64,7 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

MARLENA KUCZYŃSKA - NIEWIAROWSKA

Okres stażu:

01.09.2020 r. – 31.05.2023 r.

Szkoła, w której odbywany był staż:

Szkoła Podstawowa im. majora Henryka Sucharskiego w Jezierzycach

Stanowisko:

nauczyciel języka polskiego, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia ucznia

Wstęp

Uczę języka polskiego w Szkole Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Jezierzycach. W okresie stażu na nauczyciela dyplomowanego pełniłam również funkcję nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny oraz prowadziłam zajęcia rewalidacyjne. W 2018 r. uzyskałam stopień nauczyciela mianowanego, a od 2020 r. rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego. Skończyłam studia podyplomowe z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz oligofrenopedagogikę. 1 września 2020 roku w związku z postępowaniem w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego w wymiarze 2 lata i 9 miesięcy złożyłam u dyrektora szkoły wniosek o rozpoczęcie stażu i przedstawiłam plan rozwoju zawodowego. Po jego akceptacji rozpoczęłam realizację celów ujętych w planie rozwoju zawodowego do 31 maja 2023 roku.

Stopień odbywania stażu, treści działań były zgodne z wymaganiami dla nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. z uwzględnieniem późniejszych zmian. Działania podejmowane przeze mnie były dokumentowane w formie: sprawozdań, diagnoz, ewaluacji, scenariuszy lekcji, zaświadczeń o ukończeniu form doskonalenia zawodowego. Działania edukacyjne, wychowawczo - profilaktyczne – uwzględnione w planie rozwoju – stanowiły kontynuację dotychczasowych moich zadań, a jednocześnie angażowały do samorozwoju, do poszukiwania nowych rozwiązań na rzecz efektywności pracy szkoły i przede wszystkim rozwoju ucznia.

Cele ogólne ustalone w planie pracy dotyczyły następujących powinności:

diagnozowania i ewaluowania pracy własnej,

pogłębiania wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi zawodowemu oraz

podniesieniu jakości pracy Szkoły Podstawowej im. majora H. Sucharskiego w Jezierzycach,

podejmowania działań dydaktycznych i wychowawczych mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym stosowanie metod aktywizujących i innowacyjnych,

dzielenia się z innymi nauczycielami wiedzą i umiejętnościami z zakresu metodyki, wychowania i profilaktyki,

realizowania wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

§ 8 ust. 3. pkt 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się

1. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć metodami aktywnymi.

Na lekcjach języka polskiego stosowałam różnorodne metody, które przede wszystkim miały służyć realizacji celów lekcji wynikających z podstawy programowej, szkolnego programu nauczania i szkolnego programu profilaktyczno-wychowawczego. Zaskakująca rzeczywistość zmusiła też nas, nauczycieli do poszukiwania ciekawych i atrakcyjnych metod aktywizujących i narzędzi multimedialnych. Metody aktywizujące stosuję na zajęciach ...