Dodaj publikację
Autor
Joanna Krasińska
Data publikacji
2023-06-04
Średnia ocena
1,00
Pobrań
84

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 24,1 KB)

Komentarze

koma, 2023-06-05, ocena:

Cieniutko...

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

na nauczyciela mianowanego

Imię nazwisko: Joanna

Nazwa Szkoły: Zespół Szkół

Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego

Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2021 r.

Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2023 r.

Opiekun stażu:

§ 7.2.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Terminy

1

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu nauczycieli.

- warsztaty, szkolenia, kursy online, wykłady, szkolenia Rady Pedagogicznej

- pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki języka angielskiego poprzez czytanie fachowej literatury

- uczestnictwo w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli

- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, Dyrektora szkoły

2

Tworzenie własnego warsztatu pracy.

- przygotowywanie pomocy dydaktycznych, gromadzenie materiałów

- eksponowanie prac uczniów na gazetce tematycznej

3

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji i wynikających z nich zadań.

- udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej

-współpraca z rodzicami

§ 7 ust. 2. pkt 2

Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Terminy

1

Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów.

- obserwacje, monitorowanie osiągnięć dydaktycznych uczniów

- udzielanie wsparcia związanego z uzdolnieniami oraz trudnościami uczniów

- organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom

- współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną

- współpraca z rodzicami

- dostosowanie form i metod pracy dla uczniów zdolnych i ze specyficznymi trudnościami w nauce

- rozpoznanie sytuacji rodzinnej uczniów

Cały okres stażu

2

Realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych wynikających z pełnienia funkcji wychowawcy klasy.

- integrowanie zespołu uczniowskiego wokół wspólnych, akceptowanych społecznie celów szkoły i określonego układu wartości moralnych

- zorganizowanie życia wewnętrznego klasy, sprzyjającego rozwojowi aktywności społecznej jej członków

- diagnozowanie osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych klasy jako całości i poziomu rozwoju indywidualnego uczniów, prowadzące w rezultacie do podejmowania odpowiednio przemyślanych działań korygujących i terapeutycznych

3

Pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce

- dążenie do niwelowania trudności w nauce języka obcego

- zastosowanie różnorodnych metod pracy i środków dydaktycznych

- podwyższenie samooceny ucznia

Praca z uczniem zdolnym

- opracowanie planu pracy z uczniem zdolnym

- podnoszenie kompetencji językowych, przygotowywanie uczniów do konkursów języka angielskiego

- rozbudzanie ciekawości i otwartości na inne kultury poprzez udział w zadaniach proponowanych przez platformę etwinning

- inspirowanie uczniów do ...