Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
koma, 2023-06-05, ocena:
Cieniutko...
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
na nauczyciela mianowanego
Imię nazwisko: Joanna
Nazwa Szkoły: Zespół Szkół
Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2021 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2023 r.
Opiekun stażu:
§ 7.2.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Terminy
1
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu nauczycieli.
- warsztaty, szkolenia, kursy online, wykłady, szkolenia Rady Pedagogicznej
- pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki języka angielskiego poprzez czytanie fachowej literatury
- uczestnictwo w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, Dyrektora szkoły
2
Tworzenie własnego warsztatu pracy.
- przygotowywanie pomocy dydaktycznych, gromadzenie materiałów
- eksponowanie prac uczniów na gazetce tematycznej
3
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji i wynikających z nich zadań.
- udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
-współpraca z rodzicami
§ 7 ust. 2. pkt 2
Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Terminy
1
Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów.
- obserwacje, monitorowanie osiągnięć dydaktycznych uczniów
- udzielanie wsparcia związanego z uzdolnieniami oraz trudnościami uczniów
- organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom
- współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
- współpraca z rodzicami
- dostosowanie form i metod pracy dla uczniów zdolnych i ze specyficznymi trudnościami w nauce
- rozpoznanie sytuacji rodzinnej uczniów
Cały okres stażu
2
Realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych wynikających z pełnienia funkcji wychowawcy klasy.
- integrowanie zespołu uczniowskiego wokół wspólnych, akceptowanych społecznie celów szkoły i określonego układu wartości moralnych
- zorganizowanie życia wewnętrznego klasy, sprzyjającego rozwojowi aktywności społecznej jej członków
- diagnozowanie osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych klasy jako całości i poziomu rozwoju indywidualnego uczniów, prowadzące w rezultacie do podejmowania odpowiednio przemyślanych działań korygujących i terapeutycznych
3
Pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce
- dążenie do niwelowania trudności w nauce języka obcego
- zastosowanie różnorodnych metod pracy i środków dydaktycznych
- podwyższenie samooceny ucznia
Praca z uczniem zdolnym
- opracowanie planu pracy z uczniem zdolnym
- podnoszenie kompetencji językowych, przygotowywanie uczniów do konkursów języka angielskiego
- rozbudzanie ciekawości i otwartości na inne kultury poprzez udział w zadaniach proponowanych przez platformę etwinning
- inspirowanie uczniów do ...