Dodaj publikację
Autor
Edyta Trzcińska
Data publikacji
2023-06-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć świetlicowych z wychowankami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
 Pobierz (docx, 27,2 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć opiekuńczo – wychowawczych

Temat: Zaczarowany świat baśni - zabawy rozwijające pamięć, koncentrację i spostrzegawczość u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

Osoba prowadząca: Edyta Trzcińska

Miejsce: SOSW nr2

Data:

Czas trwania: 60 min.

Grupa świetlicowa

Cele ogólne:

Rozwijanie pamięci, koncentracji i spostrzegawczości.

Utrwalenie wiadomości dotyczących znajomości baśni/bajek.

Doskonalenie sprawności manualnych.

Cele szczegółowe:

X.

Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,

Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku postać z baśni, odkłada obrazek w odpowiednie miejsce; dobiera i nazywa odpowiedni atrybut do postaci,

Zadanie 2 – uważnie słucha; rozumie tekst zagadki; rozpoznaje na obrazkach postaci z bajek, słucha zagadki i wskazuje obrazek, którego wysłuchany tekst dotyczy.

Zadanie 3 – rozumie polecenia, rozpoznaje składniki, oddziela fasolę od ryżu przekładając ją z jednego talerza na drugi,

Zadanie 4 – dokonuje wyboru koloru czapki krasnala oraz pompona, z pomocą nauczyciela nazywa kolory, samodzielnie przykleja gotowe ozdoby. Dokonuje prezentacji swojej czapki.

X.

Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni symbol; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać;

Zadanie 1 - rozumie polecenia; rozpoznaje i wskazuje pokazaną na obrazku postać z baśni; odkłada obrazek w odpowiednie miejsce, posługuje się gestami Makaton przy udzielaniu odpowiedzi dotyczących atrybutów pasujących do postaci.

Zadanie 2 – uważnie słucha; rozumie polecenia; rozpoznaje na obrazkach postaci z bajek, słucha zagadki i wskazuje obrazek, którego wysłuchany tekst dotyczy.

Zadanie 3 – rozumie polecenia, rozpoznaje składniki, oddziela fasolę od ryżu przekładając ją z jednego talerza na drugi,

Zadanie 4 – dokonuje wyboru koloru czapki krasnala oraz pompona, na pytanie nauczyciela o kolor wskazuje odpowiedni , samodzielnie przykleja gotowe ozdoby. Dokonuje prezentacji swojej czapki

Y.

Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,

Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku postać z baśni, odkłada obrazek w odpowiednie miejsce; dobiera i nazywa odpowiedni atrybut do postaci,

Zadanie 2 – uważnie słucha; rozumie tekst zagadki; rozpoznaje na obrazkach postaci z bajek, słucha zagadki i wskazuje obrazek, którego wysłuchany tekst dotyczy.

Zadanie 3 – rozumie polecenia, rozpoznaje składniki, oddziela fasolę od ryżu przekładając ją z jednego talerza na drugi,

Zadanie 4 – dokonuje wyboru koloru czapki krasnala oraz pompona, z pomocą nauczyciela nazywa kolory, samodzielnie przykleja gotowe ozdoby. Dokonuje prezentacji swojej czapki.

Y

Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce ...