Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć opiekuńczo – wychowawczych
Temat: Zaczarowany świat baśni - zabawy rozwijające pamięć, koncentrację i spostrzegawczość u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Osoba prowadząca: Edyta Trzcińska
Miejsce: SOSW nr2
Data:
Czas trwania: 60 min.
Grupa świetlicowa
Cele ogólne:
Rozwijanie pamięci, koncentracji i spostrzegawczości.
Utrwalenie wiadomości dotyczących znajomości baśni/bajek.
Doskonalenie sprawności manualnych.
Cele szczegółowe:
X.
Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,
Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku postać z baśni, odkłada obrazek w odpowiednie miejsce; dobiera i nazywa odpowiedni atrybut do postaci,
Zadanie 2 – uważnie słucha; rozumie tekst zagadki; rozpoznaje na obrazkach postaci z bajek, słucha zagadki i wskazuje obrazek, którego wysłuchany tekst dotyczy.
Zadanie 3 – rozumie polecenia, rozpoznaje składniki, oddziela fasolę od ryżu przekładając ją z jednego talerza na drugi,
Zadanie 4 – dokonuje wyboru koloru czapki krasnala oraz pompona, z pomocą nauczyciela nazywa kolory, samodzielnie przykleja gotowe ozdoby. Dokonuje prezentacji swojej czapki.
X.
Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni symbol; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać;
Zadanie 1 - rozumie polecenia; rozpoznaje i wskazuje pokazaną na obrazku postać z baśni; odkłada obrazek w odpowiednie miejsce, posługuje się gestami Makaton przy udzielaniu odpowiedzi dotyczących atrybutów pasujących do postaci.
Zadanie 2 – uważnie słucha; rozumie polecenia; rozpoznaje na obrazkach postaci z bajek, słucha zagadki i wskazuje obrazek, którego wysłuchany tekst dotyczy.
Zadanie 3 – rozumie polecenia, rozpoznaje składniki, oddziela fasolę od ryżu przekładając ją z jednego talerza na drugi,
Zadanie 4 – dokonuje wyboru koloru czapki krasnala oraz pompona, na pytanie nauczyciela o kolor wskazuje odpowiedni , samodzielnie przykleja gotowe ozdoby. Dokonuje prezentacji swojej czapki
Y.
Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,
Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku postać z baśni, odkłada obrazek w odpowiednie miejsce; dobiera i nazywa odpowiedni atrybut do postaci,
Zadanie 2 – uważnie słucha; rozumie tekst zagadki; rozpoznaje na obrazkach postaci z bajek, słucha zagadki i wskazuje obrazek, którego wysłuchany tekst dotyczy.
Zadanie 3 – rozumie polecenia, rozpoznaje składniki, oddziela fasolę od ryżu przekładając ją z jednego talerza na drugi,
Zadanie 4 – dokonuje wyboru koloru czapki krasnala oraz pompona, z pomocą nauczyciela nazywa kolory, samodzielnie przykleja gotowe ozdoby. Dokonuje prezentacji swojej czapki.
Y
Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce ...