Dodaj publikację
Autor
Edyta Trzcińska
Data publikacji
2023-06-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć świetlicowych z wychowankami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
 Pobierz (docx, 28,9 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć opiekuńczo – wychowawczych

Temat: Emocje mają kolory – wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym poprzez zabawę z kolorami. [smutek (niebieski), gniew (czerwony), strach (zielony), radość (żółty)]

Osoba prowadząca: Edyta Trzcińska

Miejsce: SOSW nr2

Data:

Czas trwania: 60 min.

Grupa świetlicowa

Cele ogólne:

Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego oraz rozwijanie inteligencji emocjonalnej.

Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.

Wyrażenie emocji kolorami w ekspresji plastycznej.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

Uczy się rozpoznawać i nazywać/wskazywać emocje.

Rozwija wrażliwość emocjonalną i empatię.

Akcentuje własną emocjonalność.

Rozwija umiejętność wyrażania i rozładowywania emocji w sposób akceptowalny społecznie.

Lepiej funkcjonuje w grupie rówieśniczej.

Zindywidualizowane cele szczegółowe:

X.

Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,

Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku wybraną emocję; dobiera i nazywa odpowiedni kolor do wybranej emocji; odkłada obrazek w odpowiednie miejsce.

Zadanie 2 – aktywnie słucha piosenki; rozumie tekst piosenki, ilustruje ruchem słowa piosenki naśladując ruchy nauczyciela, uczy się słów piosenki.

Zadanie 3 – rozumie polecenia, z pomocą nauczyciela losuje na tablicy interaktywnej twarz wyrażającą emocję. Z pomocą nauczyciela nazywa emocję i wyraża ją swoją mimiką i gestem.

Zadanie 4 – praca grupowa – zakłada fartuch, dokonuje wyboru koloru farby, nazywa kolor, przy pomocy nauczyciela nazywa emocję przyporządkowaną do koloru; samodzielnie maluje palcami. Wspólnie ze wszystkimi prezentuje wykonaną pracę.

Czynności końcowe – zdejmuje fartuch, samodzielnie myje ręce, sprząta stanowisko pracy.

X.

Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,

Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i wskazuje przedstawioną na obrazku wybraną emocję; wskazuje i dobiera odpowiedni kolor do wybranej emocji; odkłada obrazek w odpowiednie miejsce.

Zadanie 2 – aktywnie słucha piosenki; rozumie tekst piosenki, ilustruje ruchem słowa piosenki naśladując ruchy nauczyciela.

Zadanie 3 – rozumie polecenia, z pomocą nauczyciela losuje na tablicy interaktywnej twarz wyrażającą emocję. Z pomocą nauczyciela wyraża wylosowaną emocję swoją mimiką i gestem.

Zadanie 4 – praca grupowa – zakłada fartuch, dokonuje wyboru koloru farby, wskazuje kolor, przy pomocy nauczyciela wskazuje emocję przyporządkowaną do koloru; samodzielnie maluje palcami. Wspólnie ze wszystkimi prezentuje wykonaną pracę.

Czynności końcowe – zdejmuje fartuch, samodzielnie myje ręce, sprząta stanowisko pracy.

Y.

Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,

Zadanie 1 – rozumie polecenia; z niewielką pomocą rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku wybraną emocję; dobiera i nazywa odpowiedni kolor do wybranej emocji ...