Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć opiekuńczo – wychowawczych
Temat: Emocje mają kolory – wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym poprzez zabawę z kolorami. [smutek (niebieski), gniew (czerwony), strach (zielony), radość (żółty)]
Osoba prowadząca: Edyta Trzcińska
Miejsce: SOSW nr2
Data:
Czas trwania: 60 min.
Grupa świetlicowa
Cele ogólne:
Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego oraz rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.
Wyrażenie emocji kolorami w ekspresji plastycznej.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
Uczy się rozpoznawać i nazywać/wskazywać emocje.
Rozwija wrażliwość emocjonalną i empatię.
Akcentuje własną emocjonalność.
Rozwija umiejętność wyrażania i rozładowywania emocji w sposób akceptowalny społecznie.
Lepiej funkcjonuje w grupie rówieśniczej.
Zindywidualizowane cele szczegółowe:
X.
Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,
Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku wybraną emocję; dobiera i nazywa odpowiedni kolor do wybranej emocji; odkłada obrazek w odpowiednie miejsce.
Zadanie 2 – aktywnie słucha piosenki; rozumie tekst piosenki, ilustruje ruchem słowa piosenki naśladując ruchy nauczyciela, uczy się słów piosenki.
Zadanie 3 – rozumie polecenia, z pomocą nauczyciela losuje na tablicy interaktywnej twarz wyrażającą emocję. Z pomocą nauczyciela nazywa emocję i wyraża ją swoją mimiką i gestem.
Zadanie 4 – praca grupowa – zakłada fartuch, dokonuje wyboru koloru farby, nazywa kolor, przy pomocy nauczyciela nazywa emocję przyporządkowaną do koloru; samodzielnie maluje palcami. Wspólnie ze wszystkimi prezentuje wykonaną pracę.
Czynności końcowe – zdejmuje fartuch, samodzielnie myje ręce, sprząta stanowisko pracy.
X.
Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,
Zadanie 1 – rozumie polecenia; rozpoznaje i wskazuje przedstawioną na obrazku wybraną emocję; wskazuje i dobiera odpowiedni kolor do wybranej emocji; odkłada obrazek w odpowiednie miejsce.
Zadanie 2 – aktywnie słucha piosenki; rozumie tekst piosenki, ilustruje ruchem słowa piosenki naśladując ruchy nauczyciela.
Zadanie 3 – rozumie polecenia, z pomocą nauczyciela losuje na tablicy interaktywnej twarz wyrażającą emocję. Z pomocą nauczyciela wyraża wylosowaną emocję swoją mimiką i gestem.
Zadanie 4 – praca grupowa – zakłada fartuch, dokonuje wyboru koloru farby, wskazuje kolor, przy pomocy nauczyciela wskazuje emocję przyporządkowaną do koloru; samodzielnie maluje palcami. Wspólnie ze wszystkimi prezentuje wykonaną pracę.
Czynności końcowe – zdejmuje fartuch, samodzielnie myje ręce, sprząta stanowisko pracy.
Y.
Przywitanie – czeka na swoją kolej; samodzielnie wybiera sposób przywitania się wskazując odpowiedni obrazek; wybiera dziecko, z którym chce się przywitać,
Zadanie 1 – rozumie polecenia; z niewielką pomocą rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku wybraną emocję; dobiera i nazywa odpowiedni kolor do wybranej emocji ...