Dodaj publikację
Autor
Szymon Wójtowicz
Data publikacji
2023-06-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan metodyczny języka angielskiego poświęconej poznaniu najważniejszych zwrotów związanych z wykonywaniem pracy.
 Pobierz (pdf, 82,1 KB)

Podgląd treści

Szymon Wójtowicz

PLAN METODYCZNY LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

klasa 1TŻ gr 1/2

2023-06-05

Temat:

Work, work, work – rozmawianie o pracy.

Treści podstawy programowej realizowane podczas lekcji:
Uczeń posługuje się dość bogatym zasobem środków językowych.
Uczeń rozumie wypowiedzi ustne o umiarkowanym stopniu złożoności.

CEL GŁÓWNY:

Poznanie najważniejszych zwrotów związanych z wykonywaniem pracy.

CELE OPERACYJNE:
Uczeń:

Kategoria "A" (zapamiętywanie)
- zna wybrane nazwy zawodów
- zna wybrane przymiotniki opisujące pracę
- zna najważniejsze zwroty związane z wykonywaniem pracy

Kategoria "B" (zrozumienie)
- rozumie ogólne znaczenie materiału filmowego
- rozumie odsłuchany dialog
- rozumie pytania zadawane przez nauczyciela
- rozumie prostą wypowiedź pisemną dotyczącą pracy nastolatków

1

Kategoria "C" (zastosowanie wiedzy w sytuacjach typowych)
- odpowiada na pytania związane z wykonywaniem pracy
- rozmawia w języku angielskim wykorzystując słownictwo dotyczące pracy
- używa właściwych słów opisujących cechy pozytywne i negatywne

Kategoria "D" (zastosowanie wiadomości w sytuacjach nietypowych)
- odgaduje znaczenie wyrazów i zwrotów na podstawie kontekstu, w jakim się pojawiły
- odpowiednio dobiera przymiotniki w zależności od stopnie intensywności cechy

indywidualna

FORMY PRACY:
-
- w grupach
zbiorowa
-

METODY:
- prezentacji
- eksponująca
- problemowa

POMOCE DYDAKTYCZNE:
- materiał wideo "Job Phrases - ELF Learning"
- prezentacja Power Point "JOBS A1"
- prezentacja Power Point "WORK - A2/B1 basic vocabulary"
- podręcznik "Life Vision - Pre-Intermediate A2/B1" wyd. Oxford (wersja elektroniczna)
- nagrania multimedialne do podręcznika
- układanka słowna "Work - basic vocabulary"
- komputer, rzutnik multimedialny

2

PRZEBIEG LEKCJI

OGNIWO WSTĘPNE - ok. 7 min
-
-
-

sprawdzenie listy obecności
przypomnienie zagadnień omówionych na poprzedniej lekcji
odpowiedź ustna - opis ilustracji (1 osoba)

OGNIWO WŁAŚCIWE - ok. 30 min
-
-
-

uczniowie dowiadują się jaki jest cel lekcji
uczniowie oglądają materiał wideo "Job Phrases - ELF Learning"
uczniowie oglądają prezentację Power Point "JOBS A1" - przypomnienie słownictwa
poznanego w szkole podstawowej dotyczącego nazw zawodów
pracując w grupach 2 do 4 osobowych uczniowie próbują samodzielnie dopasować tłumaczenia
w układance słownej "Work - A2/B1 basic vocabulary"
uczniowie oglądają prezentację Power Point "WORK - B1 basic vocab" i sprawdzają
poprawność rozwiązania układanki
uczniowie zapisują w zeszytach zwroty z układanki słownej
uczniowie oglądają materiał wideo "Making money" - tłumaczą go z pomocą nauczyciela,
zwracając szczególną uwagę na pojawiające się w nim słownictwo dotyczące pracy

-

-

-
-

OGNIWO PODSUMOWUJĄCE - ok 8 min
-
-
-

uczniowie rozwiązują zadanie 6 ze strony 107 w podręczniku
uczniowie rozwiązują zadanie 7 ze strony 107 w podręczniku
ocena pracy uczniów przez nauczyciela

MATERIAŁY DODATKOWE
- materiał wideo "Job - voc. for beginners - Real English - A1"
- zadanie 8 ze strony 107 w podręczniku

3

look for a job
1.
job advertisement
2.
apply for a job
3.
job interview
4.
lose a job
5.
employer
6 ...