Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH
Grupa: 6 latki
Data: 23.11.2022r.
Temat zajęcia: „Zanim przyjdzie zima”- teatrzyk sylwet na podstawie wiersza M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”, utrwalenie wiadomości na temat sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy. Rozwiązywanie zagadek w formie interaktywnej, doskonalenie dzielenia wyrazów na sylaby oraz analizy głoskowej. Wykonanie dekoracyjnych jesiennych słoików.
Prowadzący zajęcia: Monika Wójcikiewicz
Temat kompleksowy: Zimno, coraz zimniej
Cele ogólne:
- utrwalanie wiadomości na temat jesieni
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach leśnych
- rozwijanie analizy sylabowej oraz głoskowej
- rozwijanie aktywności i inwencji twórczej dzieci (wraz z rodzicami);
- nawiązanie współpracy z rodzicami.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- wykorzystuje nabyte wiadomości i umiejętności do realizacji zadań
- rozwiązuje zagadki na temat zwierząt leśnych
- dokonuje analizy sylabowej oraz głoskowej wyrazów
- zna piosenkę „Listopadowa piosenka” i przedstawia jej treść za pomocą prostych ruchów
- uważnie słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania,
- potrafi wymienić sposoby zwierząt na przetrwanie zimy
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
- porusza się w rytmie słyszanej muzyki
- prawidłowo określa strony, prawą i lewą
- wykorzystuje materiał przyrodniczy – do wykonania jesiennego słoika.
Metody pracy:
- czynna- kierowanie działalnością dziecka
- słowna- wypowiedź, objaśnienia i instrukcje
- oglądowa- obserwacja i pokaz
- metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss
Formy pracy
- zbiorowa
- indywidualna
Pomoce dydaktyczne: tablica multimedialna, Internet, pen drive z muzyką, plansza-las, sylwety do teatrzyku, guma sensoryczna, materiał przyrodniczy, słoiki
Przebieg zajęć:
„Zwierzęta się witają”- zabawa integracyjna. Nauczyciel mówi rymowankę, a dzieci wykonują czynności, o których mowa.
„Gdy wiewiórki się witają to ruszają uszkami,
Gdy sowy się witają to machają skrzydełkami,
Gdy liski się witają to kręcą ogonkami
A dzieci z kolegami witają się rączkami
Gdy skrzaty się witają to kiwają głowami,
A dzieci z rodzicami ciepłymi całuskami."
„Jesieni czas”- rozmowa na temat obecnej pory roku, zmian jakie zachodzą jesienią w przyrodzie (spadają liście z drzew, pada deszcz, wieje wiatr, na dworze coraz chłodniej, trzeba cieplej ubierać się, ptaki odlatują do ciepłych krajów). Nawiązanie do miesiąca bieżącego- listopada oraz cech charakterystycznych dla późnej jesieni.
„Listopad”- recytacja wiersza.
„Zgaduj zgadula”- zagadki słowne w formie interaktywnej z wykorzystaniem tablicy multimedialnej wprowadzające w temat zajęć. Nauczyciel wyświetla zagadki na temat zwierząt leśnych, a dzieci próbują je odgadnąć. Nauczyciel odsłania obrazek- odpowiedź, a następnie dzieci dokonują analizy sylabowej oraz głoskowej słów, układając w ramce odpowiednią liczbę kwadratów.
„Listopadowa piosenka”- śpiew piosenki oraz ilustracja ruchowa do jej treści.
„Skrzat Gagatek”- przedstawienie postaci Skrzata Gagatka z wykorzystaniem sylwety.
„Idzie zima, chudy nie przetrzyma”- teatrzyk sylwet na podstawie wiersza Marii Kownackiej na temat ...