Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć
Termin zajęć: 22.11.2022
Prowadząca: Barbara Skibińska-Tołysz
Grupa: dzieci sześcioletnie
Czas: 40 min
Temat dnia: Dzień Pluszowego Misia
Cele ogólne:
- doskonalenie pracy indywidualnej i grupowej,
- rozwijanie dużej i małej motoryki,
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na podany temat,
- zapoznanie dzieci z historią powstania Dnia Pluszowego Misia.
Cele szczegółowe- dziecko:
- prezentuje przyniesionego misia;
- zna historię powstania pluszowego misia;
- uczestniczy w zabawie ruchowej;
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej;
- czyta globalnie wyraz miś
- zna obraz graficzny cyfr 1-10;
- przelicza elementy 1-5;
- dopasowuje cienie do obrazków misiów;
- kontynuuje sekwencje;
- układa z rozsypanki literowej wyraz miś;
- układa puzzle.
Metody pracy:
- słowna (pogadanka, pytania, piosenka);
- oglądowa (ilustracje);
- praktyczna (zadania do wykonania).
Formy pracy:
- indywidualna zróżnicowana;
- zbiorowa;
- grupowa.
Środki dydaktyczne: Ilustracje z misiami- bohaterami bajek i gatunkami niedźwiedzi, historyjka obrazkowa, prezentacja, pluszowe misie, kostki domina z liczbami i kropkami, odznaki, słoik z miodem, łyżeczki, plansze z zadaniami, nożyczki, klej, nagranie muzyczne.
Przebieg zajęć:
Wprowadzenie:
„Witam Was” – dzieci i N. siedzą w kole. Śpiewają wspólnie piosenkę wraz z pokazywaniem gestów oznaczających witanie się z dzieci z N.
N. rozpoczyna zajęcia inscenizując wiersz Jana Brzechwy pt. Miś.
„Proszę Państwa, oto miś
Miś jest bardzo grzeczny dziś.
Chętnie Państwu łapkę poda.
Nie chce podać? A to szkoda.”
Nauczyciel zadaje pytanie: Kto dziś obchodzi swoje święto?
Dzieci indywidualnie wypowiadają się na temat przyniesionego misia.
Część główna:
Czytanie globalne wyrazu miś.
Analiza słuchowa wyrazu miś.
Zapoznanie z historią powstania pluszowych misiów- prezentacja.
Smakowanie miodu.
Przeliczanie misiów zgodnie z kostką domina: cyfra i kropki.
Porównywanie misiów największy-najmniejszy.
Śpiewanie piosenki z elementami ruchu „Jedna łapka, druga łapka”.
Praca w grupach na dywanie: podawanie liczby sylab, dopasowywanie cieni do obrazka, przeliczanie, kontynuowanie sekwencji, układanie puzzli, układanie wyrazów z liter.
Praca w grupach przy stolikach: wycinanie, układanie i przyklejanie misia według instrukcji.
Prezentacja wykonanej pracy przez grupy.
Podsumowanie:
Ewaluacja: „Prawda, czy fałsz?” – N. rozdaje dzieciom lizaki- koło zielone (prawda) i koło czerwone (fałsz), dzieci znające litery dostają koło z literą P i F przytwierdzone do patyczka. N. wypowiada zdania w taki sposób, by dzieci mogły określić, czy są prawdziwe, czy fałszywe przez pokazanie odpowiedniego lizaka, np.:
- Wyraz miś zaczyna się na głoskę m.
- Wyraz miś ma jedną sylabę.
- To nie jest cyfra 2.
- Misie nie lubią miodu.
- Tutaj siedzi 5 misiów.
Rozdanie odznak oraz podziękowanie za udział w zajęciach.