Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ – PRAWA I LEWA STRONA
Czas zajęć: 45 minut
Zajęcia indywidualne
Przeznaczony dla klas 1
Główny cel: Utrwalenie strony prawej i lewej
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zapoznał się ze znajomością strony prawej i lewej
- słucha ze zrozumieniem
- utrwalił kolory
- utrwalenie części ciała
Narzędzia do pracy ze scenariuszem załączone są w aneksie, należy mieć również błękitną kartkę B5 lub A4
___________________________________________________________________________
Przebieg zajęć
Przywitanie z uczniem
Nauczyciel wita się z uczniem prawą i lewą ręką
„ Witam Ciebie prawą ręką (podaje mu prawą rękę), witam Ciebie lewą ręką (podaje mu lewą rękę)”
Kolorowy wierszyk
Nauczyciel czyta wierszyk, uczeń ma za zadanie słuchać ze zrozumieniem i układać wycięte rzeczy według poleceń w tekście.
(Narzędzia do ćwiczenia znajdują się w aneksie)
„ Na środku błękitnego nieba jest niebieska chmurka, po lewej stronie chmurki świeci żółte słoneczko. Niedawno padał deszcz, po którym wyszła kolorowa tęcza. Tęcza znajduje się po prawej stronie chmurki. Na samym dole obrazka znajduje się zielona trawa, na której rosną kolorowe kwiaty. Pod słoneczkiem rośnie duże drzewo, które posadził tata. Z prawej strony drzewa, wisi karmnik dla ptaszków, który zrobiła Krzyś ze swoim dziadkiem. Na środku obrazka, jest dom rodzinny Krzysia, który ma duży komin po prawej stronie dachu. Miedzy domem a drzewem stoi ławka. Z prawej strony domu jest czerwony samochód taty. „
Znam swoje części ciała
Uczeń wykonuje polecenia, o które prosi nauczyciel.
(Polecenia nauczyciel powinien wypowiadać wolno i wyraźnie)
Prawą ręka dotknij nosa
Lewą ręką dotknij nosa
Prawą ręką dotknij prawego oka
Lewą ręką dotknij lewego oka
Prawą ręką dotknij lewego oka
Lewą ręką dotknij prawego oka
Prawa ręką dotknij prawej stopy
Lewą ręką dotknij lewej stopy
Prawa ręką dotknij lewej stopy
Lewą ręką dotknij prawej stopy
Kolorowy pociąg
(Narzędzia do ćwiczenia znajdują się w aneksie)
Korzystając z kolorowych karteczek nauczyciel mówi:
„ Weź do ręki niebieską kartkę i połóż ją na środku stolika. Po prawej stronie będziemy układać kolory ciemne a po lewej kolory jasne”
Ewaluacja
Nauczyciel pyta się ucznia co znajduje się po jego lewej stronie.
Żegna się z uczniem prawą ręką, lewą ręką, prawą stopą i lewą stopą.
Aneksy:
Do ćwiczenia pierwszego
Do ćwiczenia czwartego