Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
Grupa XVIII
Data: 25.03.2022
Osoba prowadząca: Alicja Jałocha
Temat zajęć: „Wiosenny ogród”
Metody pracy:
- oparte na słowie: objaśnienie, pochwała, rozmowa kierowana
- oparte na obserwacji: pokaz
- oparte na działaniu praktycznym: zajęć praktycznych
Środki dydaktyczne:
tablica interaktywna, symbole PCS, ilustracje tematyczne, karty pracy, kartoniki z symbolami roślin, folia, łopatki, ziemia, doniczki, nasiona
Formy pracy na zajęciach: zindywidualizowana, zbiorowa
Cele zajęć:
- komunikowanie się z użyciem komunikacji alternatywnej
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
Cele szczegółowe w kategorii ucznia:
Adam:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- wycina i przykleja elementy na kartach pracy,
- nazywa rośliny, dobiera odpowiednie obrazki,
- porządkuje miejsce pracy,
Karol:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- wycina i przykleja elementy na kartach pracy,
- nazywa rośliny, dobiera odpowiednie obrazki,
- włącza się w czynności porządkowe,
Krzysztof:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- wycina i przykleja elementy na kartach pracy,
- nazywa rośliny używając symboli PCS, dobiera odpowiednie obrazki,
- porządkuje miejsce pracy,
Kuba:
- dobiera gotowe obrazki na zasadzie taki sam, próbuje przyczepiać na karcie pracy w wyznaczonym miejscu,
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
Julian:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- próbuje wycinać i przyklejać elementy na kartach pracy,
- włącza się w prace porządkowe,
Przebieg zajęć:
1. Powitane z wychowankami, zaproszenie do zajęć.
2. Zapoznanie z tematem, rozmowa kierowana, wspólne oglądanie krótkiego filmu edukacyjnego o roślinach przy użyciu tablicy interaktywnej (czego potrzebują rośliny do życia? Link: https://www.youtube.com/watch?v=H9KgApd4_wQ )
3. Wykonanie kart pracy, nazywanie roślin, wycinanie, przyklejanie, dobieranie odpowiednich elementów (Kuba – doczepianie na rzepy).
4. Wykonanie świetlicowego ogródka:
- przygotowanie planu pracy praktycznej z użyciem symboli PCS,
- przygotowanie miejsca pracy do zajęć praktycznych – sianie i sadzenie roślin – zabezpieczenie miejsca pracy, przygotowanie niezbędnych narzędzi, założenie rękawic,
- zajęcia praktyczne - sadzenie i sianie roślin według ustalonego planu pracy,
- omówienie wykonanej pracy, uświadomienie konieczności systematycznego dbania o ogródek,
5. Wykonanie czynności porządkowych, przygotowanie do obiadu.