Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
Grupa XVIII
Data: 04.11.2022
Osoba prowadząca: Alicja Jałocha
Temat zajęć: „Niezwykły świat eksperymentów – wykonanie wulkanu i slime”
Metody pracy:
- oparte na słowie: objaśnienie, pochwała, rozmowa kierowana
- oparte na obserwacji: pokaz
- oparte na działaniu praktycznym: zajęć praktycznych
Środki dydaktyczne:
tablica interaktywna, symbole PCS, ilustracje tematyczne, pomoce plastyczne, soda, ocet, barwniki spożywcze, klej, miski, naczynia.
Formy pracy na zajęciach: zindywidualizowana, zbiorowa
Cele zajęć:
- komunikowanie się z użyciem komunikacji alternatywnej
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
Cele szczegółowe w kategorii ucznia:
Adam:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- wybiera przedmioty według listy,
- działa według wskazówek w przepisie,
- układa elementy według wzoru,
- porządkuje miejsce pracy,
Karol:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- wybiera przedmioty według listy,
- działa według wskazówek w przepisie,
- układa elementy według wzoru,
- włącza się w czynności porządkowe,
Krzysztof:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- wybiera przedmioty według listy,
- działa według wskazówek w przepisie,
- układa elementy według wzoru,
- porządkuje miejsce pracy,
Kuba:
- dobiera gotowe obrazki na zasadzie taki sam, próbuje przyczepiać na karcie pracy w wyznaczonym miejscu,
- próbuje wybierać określone przedmioty,
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
Julian:
- współdziała z rówieśnikami w czasie zajęć grupowych – praktycznych,
- wybiera przedmioty według listy,
- włącza się w prace porządkowe,
Przebieg zajęć:
1. Powitane z wychowankami, zaproszenie do zajęć.
2. Zapoznanie z tematem, rozmowa kierowana,
3. Wykonanie kart pracy z ustaleniem kolejności wykonywanych czynności
4. Wykonanie eksperymentów:
- przygotowanie planu pracy praktycznej z użyciem symboli PCS,
- przygotowanie miejsca pracy do zajęć praktycznych, zabezpieczenie miejsca pracy, przygotowanie niezbędnych pomocy plastycznych,
- zajęcia praktyczne - wykonywanie kolejnych czynności według przepisu.
- omówienie wykonanej pracy.
5. Wykonanie czynności porządkowych, przygotowanie do obiadu.