Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Prowadząca: Anna Augustyniak
Uczestnicy: klasa1b
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna - edukacja polonistyczna.
Data: …11.2022r.
Temat dnia: Wprowadzenie litery „k, K” na podstawie wyrazu: „kot”.
Cele główne: (Uczeń)
rozpoznaje literę „k” drukowaną i pisaną,
pisze poprawnie literę k, K w liniaturze,
potrafi dokonać analizę i syntezę wzrokowo - słuchową podanego wyrazu - kot.
Cele szczegółowe: (Uczeń)
potrafi wymienić wyrazy rozpoczynające się na głoskę k,
rozwiązuje zagadkę,
układa model wyrazu „kot” z nakrywek wyodrębniając podział na samogłoski i spółgłoski,
zna wiersz J. Tuwima „Kotek”,
potrafi rozwiązywać rebusy,
doskonali umiejętność czytania i pisania,
rozwija sprawność manualną
rozwija mowę,
współpracuje w grupie,
odpowiada na pytania zadawane przez nauczyciela,
ogląda z uwagą film edukacyjny,
uczestniczy w zabawie ruchowej.
Formy pracy:
- praca indywidualna, praca grupowa, zbiorowa
Metody pracy:
- słowna - rozmowa, instrukcje, objaśnienia,
- oglądowa - pokaz, ilustracje,
- czynna - zabawa ruchowa,
Środki dydaktyczne: komputer, rzutnik, podręcznik, karty ćwiczeń, kredki, kartoniki z literami, nakrywki, ilustracje, K, k pisane i drukowane, napis kot. Tekst wiersza,
Punkty z obszarów podstawy programowej:
Edukacja polonistyczna:
Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
1.1- słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie;
1.2- wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi;
1.3- słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
1.5- słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.
Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
2.1- wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
2.2 - formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia;
2.3- wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;
Osiągnięcia w zakresie czytania. Uczeń:
3.1- czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;
3.3. -wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;
Osiągnięcia w zakresie ...