Dodaj publikację
Autor
Anna Augustyniak
Data publikacji
2023-07-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć - klasa 1. Wprowadzenie litery.
 Pobierz (docx, 25,0 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Prowadząca: Anna Augustyniak

Uczestnicy: klasa1b

Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna - edukacja polonistyczna.

Data: …11.2022r.

Temat dnia: Wprowadzenie litery „k, K” na podstawie wyrazu: „kot”.

Cele główne: (Uczeń)

rozpoznaje literę „k” drukowaną i pisaną,

pisze poprawnie literę k, K w liniaturze,

potrafi dokonać analizę i syntezę wzrokowo - słuchową podanego wyrazu - kot.

Cele szczegółowe: (Uczeń)

potrafi wymienić wyrazy rozpoczynające się na głoskę k,

rozwiązuje zagadkę,

układa model wyrazu „kot” z nakrywek wyodrębniając podział na samogłoski i spółgłoski,

zna wiersz J. Tuwima „Kotek”,

potrafi rozwiązywać rebusy,

doskonali umiejętność czytania i pisania,

rozwija sprawność manualną

rozwija mowę,

współpracuje w grupie,

odpowiada na pytania zadawane przez nauczyciela,

ogląda z uwagą film edukacyjny,

uczestniczy w zabawie ruchowej.

Formy pracy:

- praca indywidualna, praca grupowa, zbiorowa

Metody pracy:

- słowna - rozmowa, instrukcje, objaśnienia,

- oglądowa - pokaz, ilustracje,

- czynna - zabawa ruchowa,

Środki dydaktyczne: komputer, rzutnik, podręcznik, karty ćwiczeń, kredki, kartoniki z literami, nakrywki, ilustracje, K, k pisane i drukowane, napis kot. Tekst wiersza,

Punkty z obszarów podstawy programowej:

Edukacja polonistyczna:

Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:

1.1- słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie;

1.2- wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi;

1.3- słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;

1.5- słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.

Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:

2.1- wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;

2.2 - formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia;

2.3- wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;

Osiągnięcia w zakresie czytania. Uczeń:

3.1- czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;

3.3. -wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;

Osiągnięcia w zakresie ...