Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO-WYCHOWAWCZEGO
W TARNOWSKICH GÓRACH
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
NAUCZYCIEL
mgr Marta Wacławik
PODSTAWOWE INFORMACJE O NAUCZYCIELU
IMIĘ I NAZWISKO:
Marta Wacławik
ADRES ZAMIESZKANIA:
ul. Miedziana 17
42-612 Tarnowskie Góry
NAZWA I ADRES PLACÓWKI:
Specjalny Ośrodek Szklono-Wychowawczy
Tarnowskie Góry ul. Strzelców Bytomskich 7
STANOWISKO PRACY:
nauczyciel języka polskiego
nauczyciel zajęć rewalidacji indywidualnej,
nauczyciel zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
nauczyciel języka polskiego dla obcokrajowców
KWALIFIKACJE:
studia licencjackie na kierunku: Filologia w zakresie nauczania języka niemieckiego i nauczania języka polskiego
magisterskie na kierunku: Filologia germańska
kurs kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki
podyplomowe studia kwalifikacyjne na kierunku: Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rewalidacji osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera
kurs kwalifikacyjny Tomatis (level 1)
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU:
01.09.2020
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU:
31.05.2023
Staż realizowałam zgodnie z napisanym i zatwierdzonym we wrześniu 2020 roku planem rozwoju zawodowego. Plan ten napisałam w oparciu o obowiązujące Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 z późn. zm.), po wnikliwej analizie własnych umiejętności i kompetencji zawodowych, a także potrzeb Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, w którym jestem zatrudniona. Plan rozwoju zawodowego zawierał różne formy mojej aktywności zawodowej, a niniejsze sprawozdanie jest potwierdzeniem podejmowanych przeze mnie działań i osiągniętych korzyści.
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
Efekty
Wykorzystywanie technologii komputerowej do opracowania pomocy dydaktycznych sprzyjających procesowi uczenia się oraz aktywizowania uczniów
wzbogacanie treści omawianych lekcji i zajęć za pomocą programów komputerowych, tablicy multimedialnej, Internetu oraz monitora interaktywnego
wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych np: sprawdzianów, kartkówek, zadań, quizów, gier, krzyżówek i ćwiczeń konkursowych
regularne zapoznawanie się z informacjami dotyczącymi spraw oświaty oraz stronami poświęconymi nauczaniu języka polskiego, a także egzaminu ósmoklasisty
korzystanie w czasie zajęć z tabletów, smartfonów, tablicy multimedialnej oraz monitora interaktywnego
wykorzystanie podczas zajęć programów edukacyjnych oraz gier i zabaw dydaktycznych,
prowadzenie zajęć za pomocą programów multimedialnych, aplikacji, Internetu
korzystanie z portali:
www.kahoot.it- narzędzie służące to tworzenia quizów;
www.genial.ly- narzędzie webowe do projektowania interesujących wizualnie, interaktywnych treści;
www.biteable.com- program do tworzenia i edycji krótkich animacji i filmików video;
www.canva.com- projektowanie graficzne online, tworzenie prezentacji i plakatów;
www.learningapps.org- tworzenie gierek edukacyjnych;
www.wordwall.net- tworzenie własnych materiałów dydaktycznych, indywidualnych ćwiczeń.
www.mentimeter ...