Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ
Nazwa szkoły:
Data obserwacji: 29.03.2023
Nazwisko nauczyciela prowadzącego zajęcia:
Rodzaj zajęć: zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju
Nazwa zajęć: zajęcia logopedyczne
Temat zajęć: Utrwalanie poprawnej wymowy głoski „sz” w wyrazach i wyrażeniach.
Cel ogólny zajęć: Utrwalanie poprawnej wymowy głoski ,,sz’’, wzbogacenie słownictwa.
Cele operacyjne:
Dziecko umie:
- wykonać ćwiczenia oddechowe,
- wykonać ćwiczenia narządów artykulacyjnych,
- prawidłowo wymówić głoskę ,,sz’’ w nagłosie, śródgłosie i wygłosie wyrazów, wyrażeniach dwuwyrazowych,
- powtórzyć wyrażenia za logopedą,
- nagrać i odsłuchać swój głos.
Metody pracy wg dydaktyki ogólnej:
- aktywizująco – twórcze z problemowymi,- słowne,- oglądowe,- działań praktycznych.
Metody pracy z dzieckiem niepełnosprawnym:
- elementy pedagogiki zabawy.
Formy pracy: indywidualna.
Pomoce dydaktyczne: lustro, słomki, kolorowa farbka, bańki mydlane, trąbka, piórka, laptop, dostęp do internetu, karta pracy przygotowana przez nauczyciela, platforma MTalnet.
Przebieg zajęć:
Czynności organizacyjne, powitanie.
Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie baniek mydlanych, dmuchanie w piórka, dmuchanie w trąbkę, rozdmuchiwanie farbki przez słomkę.
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych przed lustrem:
konik – kląskanie czubkiem i środkiem języka;
winda – otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak jakby był windą - raz do góry, raz do dołu;
malarz – malujemy pędzlem (język) sufit (podniebienie) – zaczynamy od zębów w stronę gardła;
młotek – wbijamy gwoździe w ścianę. Zamieniamy język w młotek, który będzie wbijał w ścianę (wałek dziąsłowy) zaczarowane gwoździe (najpierw należy szpatułką lub zimną łyżeczką dotknąć podniebienia tuż za górnymi siekaczami nazywając je np. zaczarowanym miejscem lub parkingiem – w tym miejscu język powinien „przybijać” gwoździe);
liczenie ząbków – dotykanie czubkiem języka kolejnych ząbków na górze i na dole przy szeroko otwartej buzi;
żyrafa – ma długą szyję, którą potrafi wyciągnąć wysoko do góry – a jak daleko ty sięgniesz swoim językiem?;
słoń – ma długą trąbę, którą potrafi wszędzie sięgnąć – a czy ty potrafisz dotknąć językiem ostatniego zęba na górze? ( na dole, nosa, brody, ucha itd.);
sklejanie pierogów – nagryzanie brzegów języka zębami (masaż i rozciąganie języka);
wyżymaczka – przeciskanie języka przez maksymalnie zbliżone do siebie zęby
półeczka – wysuwanie szerokiego języka z buzi nie dotykając zębów.
Zabawa ruchowa ,,Koniki”.
Ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski ,,sz” z wykorzystaniem platformy MTalent – dziecko pod kierunkiem logopedy wykonuje ćwiczenia według instrukcji.
Wykonanie zadania z karty pracy.
Ćwiczenia relaksacyjne i podsumowanie zajęć.
Logopeda przygotowuje dodatkowe zadania dla dziecka.
Opracowała: