Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr
nauczyciel kontraktowy
Dyrektor szkoły:
Opiekun stażu:
Rozpoczęcie stażu:
Zakończenie stażu:
§ 7 ust. 2 pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek
wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadanie
Forma realizacji
Termin
Uwagi
Poznanie procedury awansu
zawodowego nauczyciela.
Współpraca z opiekunem stażu.
Doskonalenie umiejętności zawodowych
w zakresie pracy dydaktyczno-
analiza aktów prawnych dotyczących
awansu zawodowego nauczycieli
napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu,
planu rozwoju, sprawozdania i prezentacji
dorobku
tworzenie na własny użytek zbioru tekstów
aktów prawnych dotyczących awansu
uaktualnienie wiedzy na temat awansu
(portale internetowe, czasopisma fachowe)
dokumentowanie realizacji planu rozwoju
ustalenie zasad współpracy z opiekunem
konsultacje dotyczące treści zawartych w
planie rozwoju zawodowego
analiza opracowanego sprawozdania z
realizacji rozwoju zawodowego
ustalenie harmonogramu i tematyki zajęć
prowadzonych w obecności opiekuna stażu
udział w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym
doskonaleniu zawodowym.
IX 2021
Okres stażu
IX 2021
Okres stażu
Okres stażu
wychowawczej i opiekuńczej
Praca wychowawcy grupy oraz realizacja
zadań dodatkowych
udział w zajęciach otwartych,
prowadzonych przez innych nauczycieli
gromadzenie oraz opracowywanie
własnych materiałów dydaktycznych dla
dzieci
korzystanie z literatury fachowej,
poradników metodycznych, stron
internetowych poświęconych edukacji
organizowanie i współorganizowanie
imprez okolicznościowych zgodnie z
kalendarzem
udział w projektach edukacyjnych takich
jak.: „Emocja”; „Mały Miś w świecie wielkiej
literatury”; „Dzieci na scenie”; „Piękna
Nasza Polska Cała”; „Zabawa sztuką” itp.
przeprowadzenie warsztatów dla rodziców
wraz z dziećmi o dowolnej tematyce (jeśli
pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna)
Okres stażu
§ 7 ust. 2 pkt 2. Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej,
Zadanie
Poznanie środowiska uczniów
Diagnozowanie umiejętności i
wiadomości dzieci
Poszerzanie i wykorzystanie wiedzy na
temat potrzeb rozwojowych uczniów.
wychowawczej i opiekuńczej
Forma realizacji
Termin
Uwagi
obserwacja własna uczniów w różnych
Okres stażu
sytuacjach
rozmowy indywidualne z dziećmi, rodzicami
prowadzenie obserwacji pedagogicznych i
diagnozy przedszkolnej zakończonej
wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy
opracowanie informacji o gotowości
szkolnej
analiza opinii i orzeczeń z poradni
psychologiczno – pedagogicznej
rozmowy o potrzebie kierowania do
Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej
uczniów w celu przeprowadzenia badań,
konsultacji, uzyskania opinii
Dwa razy w
roku
Okres stażu
współpraca z pedagogiem szkolnym oraz
Okres stażu
innymi specjalistami
uwzględnienie wyników diagnozy przy
planowaniu pracy wychowawczo –
dydaktycznej
dostosowanie metod i form pracy do
możliwości uczniów
praca indywidualna z dziećmi w celu
rozwijania zainteresowań i zdolności
praca indywidualna z dziećmi, mającymi
trudności w określonych obszarach rozwoju
prowadzenie zajęć profilaktycznych
dotyczących przeciwdziałaniu agresji,
dyskryminacji, radzenia sobie z trudnymi
emocjami
Okres stażu
Prowadzenie zajęć o ...