Dodaj publikację
Autor
Kamila Uryga
Data publikacji
2023-07-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt Eko-Jagódki jest projektem autorskim. Jest przeznaczony do realizowania przez cały rok przedszkolny z podziałem na konkretne miesiące. Jest to cykl zajęć, które są realizowane w ramach edukacji przyrodniczej, ekologicznej. Grupa dzieci 4-, 5-letnich z Niepublicznego Przedszkola „Bajka” na ul. Skośnej w Krakowie nosi nazwę Jagódki. Stąd nazwa projektu. Przedszkolaki realizowały zadania przez cały rok przedszkolny. Projekt zakończył się quizem, podsumowującym wiedzę oraz rozdaniem dyplomów i upominków za udział w projekcie.
 Pobierz (docx, 36,6 KB)

Podgląd treści

PROJEKT „EKO-JAGÓDKI” 2022/2023

Projekt Eko-Jagódki jest projektem autorskim. Jest przeznaczony do realizowania przez cały rok przedszkolny z podziałem na konkretne miesiące. Jest to cykl zajęć, które są realizowane w ramach edukacji przyrodniczej, ekologicznej. Grupa dzieci 4-, 5-letnich z Niepublicznego Przedszkola „Bajka” na ul. Skośnej w Krakowie nosi nazwę Jagódki. Stąd nazwa projektu. Przedszkolaki realizowały zadania przez cały rok przedszkolny. Projekt zakończył się quizem, podsumowującym wiedzę oraz rozdaniem dyplomów i upominków za udział w projekcie.

Pierwszym zadaniem była wycieczka do Muzeum Przyrodniczego na warsztaty „Zwierzęta zimą z nami nie zginą”. Nabyta wiedza była podstawą do zrealizowania kolejnego zadania Teatrzyk „Jak zwierzęta przygotowują się do zimy”. Dzieci z pomocą nauczyciela przygotowywały dekorację oraz maski, poszukiwały także informacji o zwierzętach w albumach przyrodniczych. Kolejne zadanie dotyczyło sposobów dbania o naszą planetę. Dzieci przyswajały wiedzę grając w Ekologiczne Gry Planszowe (wykonane w przedszkolu z pomocą nauczyciela), dzięki którym dowiedziały się jak segregować śmieci i dlaczego jest to ważne działanie, jak oszczędzać energię, wodę czy papier w przedszkolu. W kolejnym miesiącu dzieci oraz rodzice mieli możliwość wziąć udział w Konkursie fotograficznym „My jesteśmy Eko - Jagódki”, w którym dzieci mogły podzielić się domowymi sposobami, jakie wykorzystują, aby dbać o naszą Ziemię. Jagódki znalazły też sposób na nudę, kiedy za oknem, kiedy pogoda nie pozwalała bawić się w ogrodzie. Każdy przedszkolak wykonał swoją ekozabawkę z dostępnych materiałów recyklingowych. Wykorzystaliśmy zużyte butelki po wodzie. Dzieci wykonały rakiety, które zapoczątkowały świetną zabawę w kosmos. Kolejne zadanie dotyczyło poznania znaczenia pszczół dla naszej planety. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną o pszczołach, następnie wykonały pracę plastyczną „W ulu”. Kolejnym etapem tego zadania było spotkanie z przedstawicielami firmy „Pszczoła musi być”, którzy opowiadali o ty, jak ważne są dla Ziemi pszczoły. Nasza grupa obchodziła także Dzień Ziemi i z tej okazji posadziliśmy w naszym ogrodzie drzewko – klon. Ostatnim zadaniem jakie wykonały przedszkolaki było Stworzenie z dostępnych materiałów zielnika „Łąka”. W czasie, gdy łąki zachwycały mnogością roślin, dzieci z pomocą nauczyciela wykonały zielnik, w którym znalazło się kilka przepięknych i kolorowych kwiatów łąkowych.

Cel ogólny:

Celem ogólnym jest zbliżenie dziecka do świata przyrody poprzez nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi. Edukacja ekologiczna sprzyja też rozwojowi umysłowemu i emocjonalnemu, wpływa na rozwój uczuć estetycznych i osobowości, kształtuje cechy charakteru, potrzeby i zainteresowania.

Cele szczegółowe:

rozbudzenie wrażliwości na piękno przyrody;

zwrócenie uwagi na przyczyny degradacji środowiska;

wskazanie sposobów naprawy zdewastowanego ...