Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO-WYCHOWAWCZEGO
W TARNOWSKICH GÓRACH
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
NAUCZYCIEL
mgr Dominika Białek
Staż realizowałam zgodnie z napisanym i zatwierdzonym we wrześniu 2020 roku planem rozwoju zawodowego. Plan ten napisałam w oparciu o obowiązujące Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 z późn. zm.), po wnikliwej analizie własnych umiejętności i kompetencji zawodowych, a także potrzeb Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, w którym jestem zatrudniona. Plan rozwoju zawodowego zawiera różne formy mojej aktywności zawodowej, a niniejsze sprawozdanie jest potwierdzeniem podejmowanych przeze mnie działań i osiągniętych korzyści.
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
ZADANIA DO REALIZACJI
SPOSOBY REALIZACJI
EFEKTY
Wykorzystanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się
stosowanie nowoczesnych metod pracy, diagnozowanie możliwości ucznia, komunikowanie wyników sprawdzania, prowadzenie samooceny, badanie przyrostu umiejętności poprzez testy diagnozujące na wejściu i wyjściu,
prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod: burza mózgów, dyskusja panelowa, studium przypadku, drama, metoda projektu, drzewko decyzyjne, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne itp.
Urozmaicenie procesu nauczania i podniesienie poziomu atrakcyjności zajęć.
Pobudzenie różnych zmysłów w procesie nauczania.
Zwiększenie zdolności postrzegania.
Zwiększenie aktywności podczas przyswajania nowej wiedzy.
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych
uczestnictwo w szkoleniach, kursach i warsztatach metodycznych,
uczestnictwo w projekcie „ dotyczących wykorzystania narzędzi multimedialnych oraz informatycznych w procesie nauczania oraz aktywizowania uczniów w procesie nauczania,
Podniesienie kwalifikacji i jakości procesu nauczania oraz wzbogacenie warsztatu pracy o nowe techniki
i metody aktywizujące oraz narzędzia multimedialne i informatyczne w czasie prowadzenia zajęć.
Wykorzystywanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej do aktywizowania uczniów oraz doskonalenia procesu nauczania.
wzbogacanie treści omawianych lekcji i zajęć za pomocą programów komputerowych, tablicy multimedialnej i Internetu,
zachęcanie uczniów do korzystania z Internetu w nauce min. przez dostarczanie przydatnych adresów stron internetowych,
prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, aplikacji, prezentacji,
korzystanie w czasie zajęć z tablicy multimedialnej, tabletów, smart fonów,
komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami poprzez dziennik elektroniczny,
Urozmaicenie procesu nauczania i podniesienie poziomu atrakcyjności zajęć.
Udoskonalenie przez uczniów umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej
i komunikacyjnej.
Wykorzystywanie komputera jako narzędzie pracy, a nie tylko rozrywki.
Uczniowie chętniej uczestniczą w zajęciach, podczas których wykorzystywane są programy edukacyjne i pokazy slajdów.
Nabycie przez uczniów umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji w Internecie.
Wykorzystywanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy
opracowywanie własnych pomocy dydaktycznych, kart pracy ...