Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
______________________________________________________________________
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Aleksandra Szlagowska
Imię i nazwisko nauczyciela mianowanego
Sławomir Felski Szkoła Podstawowa im. Ks. A. Peplińskiego w Studzienicach
Dyrektor szkoły Szkoła
1 września 2021 r. 31 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia stażu Przewidywana data zakończenia
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Cele szczegółowe:
Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej;
Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły;
Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych;
Osobisty rozwój;
Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019r. poz. 730 i 1287)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019 poz. 1650)
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
Zadania do wykonania
Formy realizacji
Termin realizacji
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli .
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
sierpień - wrzesień
2021 r.
Dokumentowanie realizacji planu.
Założenie teczki „Awans zawodowy”
Gromadzenie materiałów i dokumentów.
okres stażu
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
maj 2024 r.
Rodzaj działań i przedsięwzięć
wynikających z wymagań rozporządzenia
Formy realizacji
Termin realizacji
§ 8 ust. 1 pkt 1Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Udział w formach doskonalenia, stosowanie wiedzy i umiejętności do doskonalenia warsztatu pracy.
udział w kursach i szkoleniach na temat metodyki nauczania, wykorzystania narzędzi multimedialnych i informatycznych w procesie edukacji,
udział w webinariach, szkoleniach, warsztatach e-learningowych.
2. Wykorzystanie Internetu oraz jego zasobów.
stosowanie poczty elektronicznej, dziennika elektronicznego do kontaktu z dyrekcją, nauczycielami, uczniami, rodzicami, placówkami, wydawnictwami, platformami edukacyjnymi itp.,
wykorzystywanie serwisów, portali edukacyjnych i forów dyskusyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z pracą pedagogiczną,
wykorzystywanie zasobów Internetu w celu uzyskania informacji na temat szkoleń, awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego, ich aktualizacji, ofert wydawniczych oraz do pozyskiwania materiałów i pomysłów na zajęcia edukacyjne oraz do tworzenia pomocy dydaktycznych.
3. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.
tworzenie scenariuszy zajęć oraz uroczystości szkolnych, testów, sprawdzianów, kart pracy, prezentacji multimedialnych, pomocy dydaktycznych,
opracowywanie ...