Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ritter von Rodewald, 2023-11-12, ocena:
ABC Deutsch - konkretna sprawa!
Lp.
Przebieg zajęć
1.
WSTĘP
Powitanie. Rozgrzewka językowa. Uczniowie powtarzają nazwy pór roku (obrazki), miesięcy (uczniowie ustalają właściwą kolejność miesięcy) oraz zjawisk atmosferycznych (obrazki lub/i ćw interaktywne). Określenie celów lekcji.
2.
CZĘŚĆ WŁAŚCIWA
Uczniowie słuchają piosenki, nauczyciel pyta jakie zjawisko atmosferyczne pojawiło się w piosence.
3.
Uczniowie słuchają nagrania i powtarzają usłyszane słowa, wykonując określone gesty.
4.
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
Uczniowie wykonują zadanie polegające na przyporządkowaniu miesięcy do pór roku. Nauczyciel określa jaką jest porą roku. Uczniowie wybierają właściwe nazwy miesięcy.
5.
Zabawa Wettermassage. Uczniowie stają w kręgu, obracają się do siebie plecami, rysują na znak dany przez nauczyciela na plecach kolegi/koleżanki odpowiednie symbole.
6.
Ćw. 4 str. 27 w zeszycie ćwiczeń – do pogody uczniowie dopasowują nazwę pory roku.
7.
Obrazek z włóczki. Uczniowie wykonują obrazek z ulubioną porą roku. Następnie go prezentują – Ich heiβe ….. Das ist ….. Es ist ………
8.
Zakończenie
Podsumowanie zajęć. Nauczyciel prosi uczniów o dokończenie zdań: „Umiem już…”, „Muszę jeszcze…”
Ocena aktywności uczniów.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Klasa: III
Data: ……………………….
Temat: Rund um das Wetter.
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą lub innym przedmiotem: powtórzenie nazw pór roku, miesięcy, zjawisk atmosferycznych.
Cele lekcji:
Uczeń potrafi:
poprawnie nazywać pory roku, miesiące i zjawiska atmosferyczne;
poprawnie wymówić nazwy pór roku, miesięcy oraz zjawisk atmosferycznych;
budować poprawne zdanie oznajmujące.
Cele sformułowane w języku ucznia:
Utrwalę poprawną wymowę nazw pór roku, miesięcy i zjawisk atmosferycznych
Utrwalę zwroty potrzebne do opisania pogody.
„Nacobezu” – „na co będę zwracał uwagę”:
Użycie właściwego słowa- nazwy pory roku, nazwy miesiąca i zjawiska atmosferycznego.
Właściwą wymowę powyższych słów/zwrotów.
Poprawny szyk wyrazów w zdaniu.
Metody prowadzenia lekcji i aktywności uczniów:
Praca w plenum, indywidualna, w parach,
Forma sprawdzenia osiągnięcia celu:
Sprawdzenie każdego zadania i omówienie ewentualnych błędów.
Odpowiedzi uczniów.
Zdania podsumowujące: „Dzisiaj dowiedziałem/łam się….”; „Umiem już…”; „Podobało mi się…..”; „Muszę jeszcze….”
Kluczowe pytania do uczniów:
Jakie wyrażenia muszę znać, żeby opisać pogodę?
Dodatkowe ćwiczenia:
Karty do gry
Materiały i pomoce dydaktyczne:
Podręcznik ABCDeutsch, zeszyt ćwiczeń, płyta CD, tablica interaktywna, karty do gry, obrazki, kartoniki z nazwami miesięcy.
Praca domowa:
Uczniowie mają za zadanie powtórzyć nazwy pór roku, miesięcy i zjawisk atmosferycznych.
Uwagi nauczyciela po zajęciach: