Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
TEMAT: AEROBIC- kształtowanie poczucia rytmu, koordynacji słuchowo- ruchowej i przestrzennej, płynności i estetyki ruchu, wytrzymałości
w ćwiczeniach przy muzyce, nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała
MIEJSCE: sala gimnastyczna CZAS TRWANIA: 45’
Małgorzata Spryszak
Ilość ćwiczących: .......
Sprzęt i przybory: głośnik bezprzewodowy
CELE SZCZEGÓŁÓWE W ZAKRESIE:
Sprawności: uczeń:
rozwinie siłę mięśni nóg i pośladków, poprawi wytrzymałość, rozwinie koordynację i rytmiczność ruchów
Umiejętności: uczeń:
umie dostosować ruch do muzyki, potrafi wykonać ćwiczenia kształtujące mięśnie RR, NN, T, potrafi wykonać i powtórzyć układ choreograficzny
Wiadomości: uczeń:
zna pojęcie- STEP AEROBIC, zna wpływ ćwiczeń kształtujących przy muzyce na sylwetkę, zna zasady bezpiecznego ćwiczenia na ławeczkach
dostrzega pozytywną rolę muzyki w lekcjach wychowania fizycznego
Usamodzielnienia: uczeń: współuczestniczy w organizacji lekcji, dobiera bezpieczną pozycję do zajęć, poprawia- koryguje postawę
Metody realizacji zadań: zadaniowa, naśladowcza
Formy organizacyjne pracy z uczniami: frontalna, w grupach
Metody wychowawcze: działanie przykładem osobistym, instruowanie, wyrażanie aprobaty, zachęcanie
Metody przekazywania i zdobywania wiadomości: pogadanka, pokaz, objaśnienie
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Metody
docelowe
zadania
Część wstępna
/5 min./
- zapoznaje się z zadaniami lekcji
- nabiera pozytywnej motywacji do
udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
- poznaje zadania lekcji, przygotowuje się do
świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość uczennic do zajęć.
pogadanka
Część główna A
/10 min./
- przy muzyce pobudzi i przygotuje
organizm do wysiłku
- wykona przy muzyce:
ćwiczenia RR, NN, T
ćwiczenia gibkościowe i koordynacyjne
ćwiczenia rozciągające
- proponuje i pokazuje zaplanowane przez
siebie ćwiczenia
- ćwiczy razem z grupą
- czuwa nad bezpieczeństwem i dokładnością
naśladowcza - ścisła
bezpośredniej celowości
ruchu
Część główna B
/25 min./
- rozwinie siłę mięśni NN i pośladków
- rozwinie koordynację, rytmiczność,
płynność ruchów
- dostosuje ruch do rytmu muzyki
ćwiczeń
- czuwa nad tempem, rytmem i frazą
- poleca przygotowanie ławeczek i ustawienie
się przy nich
- poleca wykonanie kolejnych ćwiczeń, które
składają się w układ choreograficzny STEP
AEROBICU
- włącza muzykę
- instruuje
- liczy ilość powtórzeń
- czuwa nad poprawnością wykonywanych
ćwiczeń
- wyróżnia najbardziej aktywne uczennice
- mobilizuje i zachęca wszystkie uczennice do
ćwiczeń
zadaniowa
naśladowcza
- przygotują ławeczki do ćwiczeń
- ustawiają się za ławeczkami w szeregu, po dwie
lub trzy ćwiczące przy ławeczce
- wykonują polecenia nauczyciela:
1. 1-8 marsz wąski w miejscu (M/W)
1-8 marsz szeroki w miejscu (M/W)
2x1-4 M/W wąski
1-4 M/W szeroki
4x1-2 M/W wąski
1-2 M/W szeroki
2. 8x akcent zmienny, dotykając ławeczki raz PN
raz LN
3. 8x PN BASIC STEP
8x LN BASIC STEP
4x PN BASIC STEP
4x LN BASIC STEP
2x PN BASIC STEP
2x LN ...