Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY
TEMAT: ZNAM SWOJE PRAWA (KONWENCJA PRAW DZIECKA)
Realizowane treści nauczania z podstawy programowej
Szkoła i edukacja.
Uczeń:
przedstawia prawa dzieci obowiązujące w państwie Polskim,
charakteryzuje i opisuje własne prawa,
zna genezę powstania KPD oraz struktury UNICEF,
wie, gdzie/do kogo w razie łamania jego podstawowych praw, może zwrócić się o pomoc.
Wykonanie projektu:
Proponowany projekt ma na celu:
poszerzenie wiedzy uczniów na temat:
własnych praw,
nazewnictwa instytucji wspierających dzieci i młodzież,
kształtowanie:
umiejętności prawidłowego korzystania z własnych praw,
świadomości własnych obowiązków,
poczucie odpowiedzialności za własne życie.
Projekt przewidziany jest do realizacji przez wszystkie zespoły klasowe, z których każdy wykonuje zadanie w czasie jednego tygodnia. Jako podsumowanie projektu uczniowie przygotują prezentację (reklamę) dotyczącą wybranego prawa dziecka oraz przedstawiają na forum klas wyniki realizacji zadań.
Cele:
Uczniowie:
• porównują prawa dzieci i prawa dorosłych,
• znają własne prawa i obowiązki,
• dowiadują się, jakie instytucje/osoby istnieją, aby ich wspomagać,
• utrwalają numery bezpieczeństwa dla dzieci/młodzieży.
Źródła informacji:
• biblioteka szkolna i publiczna, domowa biblioteczka,
• środki masowego przekazu, np. internet, prasa, telewizja,
• wiadomości uzyskane dzięki rozmowom np. z rodzicami, bliskimi, znajomymi, nauczycielami itp.
Zadania dla zespołów klasowych:
Zadaniem każdej z klas jest przygotowanie/zapoznanie się z:
Reklama( promocja) praw dziecka- plakat promujący prawa dziecka.
Wyszukanie informacji dotyczących Konwencji Praw Dziecka- [załącznik nr 1].
Przygotowanie gazetki „Konwencja Praw Dziecka”- zawieszona w klasach.
Napisanie i wyrecytowanie lub zaśpiewanie wiersza lub piosenki na temat praw dziecka.
Wykonanie indywidualnego serduszka (ozdobić na kolorowo, wyciąć)- wymiary 12 cm x 12 cm. Do stworzenia i wypełnienia jednego wielkiego serca w poniedziałek.
PODSUMOWANIE (Wspólne spotkanie klas)[załącznik nr 2]
Układanie piktogramów.
Gazetka dot. XXXIV obchodów KPD.
Przedstawienie piosenki/ wiersza.
Quiz.
Reklama Praw/Prawa Dziecka.
Kolorowe serduszka z imieniem.
Harmonogram projektu:
Praca uczniów trwa jeden tydzień.
Zadania dla wszystkich klas rozpisano na poszczególne dni, jednakże mogą one ulec zamianie w obrębie tygodnia (dotyczy dni od 13.11.2023. - 17.11.2023.) zgodnie z potrzebami i opracowanym planem realizacji indywidualnym dla poszczególnych klas.
Osoby odpowiedzialne za wykonanie zadań:
Wspólna praca klasowa.
Terminy konsultacji:
Uczniowie mają prawo do konsultowania realizacji zadań, ich efektów,
8. Formy dokumentowania pracy:
Efekty realizacji konkretnych zadań uczniowie przedstawią na wspólnym spotkaniu 20 listopada. Uczniowie mogą również dokumentować swoje działania, np. gromadzić materiały w portfolio.
9. Kryteria oceny projektu:
Kryteria oceny wyszczególniono w „Karcie oceny projektu”. W skład całościowej oceny projektu zrealizowanego przez dany zespół klasowy wchodzić będzie ocena z efektów realizowanych zadań w tygodniu od 13 – 17 listopada oraz ...