Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Grzegorzewska
Data publikacji
2023-12-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
4

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera analizę ankiet ewaluacji wewnętrznej.
 Pobierz (pdf, 176,7 KB)

Podgląd treści

Wyniki ankiety dla nauczycieli ewaluacji wewnętrznej na temat : „Rola przedszkola w
rozwoju społecznym i emocjonalnym dziecka”.

Ankieta dla nauczycieli

1) W jaki sposób stymuluje Pani rozwój emocjonalny dzieci?

6 odpowiedzi:

• Zabawy tematyczne, dydaktyczne, np. w dom, lekarza, sklep.
• Rozmowy (indywidualne, grupowe, odnoszące się do konkretnej sytuacji).

5 odpowiedzi:

• Gry dydaktyczne.
• Bajki terapeutyczne.

4 odpowiedzi:
• Opowiadanie.
3 odpowiedzi:

• Drama.

2 odpowiedzi:

• Zabawy integracyjne.
• Techniki relaksacyjne.
• Odgrywanie ról.

1 odpowiedź:

• Karty do indywidualnej pracy.
• Historyjki obrazkowe.
• Zabawy ze śpiewem.
• Techniki plastyczne.
• Zabawy fabularyzowane.
• Przykłady z literatury.
• Nazywanie odczuwanych emocji.
• Pomoc w rozwiązywaniu problemów w grupie.
• Pogadanki z dziećmi.
• Częste rozmowy na temat rozpoznawania uczuć przez dzieci (szczególnie w

sytuacjach konfliktowych).

• Pochwały.
• Zajęcia grupowe z dziećmi.
• Czytanie.
• Gry zespołowe.
• Zachęcanie do swobodnych wypowiedzi, do przełamywania lęku.
• Muzyka i zabawy z jej wykorzystaniem.

• Zabawy słowne.
• Rymowanki.
• Wyciszanki.

Improwizacja ruchowo – taneczne.

2) Proszę zaznaczyć, w jaki sposób pozyskuje Pani informacje o potrzebach
i możliwościach dzieci?
Odpowiedzi:
karta zgłoszeniowa do przedszkola
obserwacja dziecka

Ilość odpowiedzi:
3
10

wywiad

7

3) Proszę zaznaczyć, w jaki sposób wzmacnia Pani właściwe zachowania dzieci:
Odpowiedzi:
ustna pochwała przed grupą
wyróżnienie
pochwała
ustna pochwała przed rodzicami
drobne nagrody rzeczowe

Ilość odpowiedzi:
10
5
8
8
1

• Rozmowa z dziećmi na temat zaistniałej sytuacji kierowane jej toku tak, by to dzieci,

oceniły zachowanie kolegi lub koleżanki i pochwaliły;

• Kolorowanki, naklejki, obrazki;
• Pozwolenie na zabawę ulubioną zabawką w grupie jako pierwszy, najdłużej,

pozwolenie na ustawienie się w pierwszej parze, tablice motywacji.

4) Czy dziecko wrażliwe emocjonalnie rozwija się społecznie?
Tak
Inne
Nie

7
3
0

• Tak, ale napotyka ono na trudności. W sytuacji problemowych może reagować,

nieadekwatnie do sytuacji, co może budzić dezaprobatę grupy;
Jego rozwój jest utrudniony, wymaga więcej czasu i wsparcia;


• Dziecko wrażliwe emocjonalnie potrzebuje zachęty, wsparcie do działania.

5) Jakie trudności napotkała Pani w pracy po powrocie po przerwie związaną
z pandemią?

• Brak przestrzegania zasad (wcześniej ustalonych) przez dzieci;
• W wielu przypadkach było widać wyraźny brak pracy rodzica z dzieckiem w domu
(zatrzymanie się z poziomem wiedzy na etapie sprzed pandemii). Dzieci łatwiej
popadają ze sobą w konflikty, mają duże trudności w samodzielnym rozwiązywaniu
konfliktów, co wcześniej nie stanowiło dużego problemu. Po powrocie do
przedszkola należało wprowadzać od nowa wszelkie zasady, nawet te wcześniej
najbardziej wypracowane.

• Dzieci mają problem z adaptacją w przedszkolu, szczególnie te wrażliwe
emocjonalnie lub te młodsze. Starsze dzieci są spragnione kontaktu z rówieśnikami, a
ograniczenia związane z pandemią też źle wpływają na rozwój społeczny i
emocjonalny ...