Dodaj publikację
Autor
Andrzej Wąsowski
Data publikacji
2023-12-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja w klasie IV Szkoły Podstawowej.
 Pobierz (pdf, 393,5 KB)

Podgląd treści

Temat : Księga Ksiąg

Cele lekcji:

 uświadomienie wyjątkowości księgi Pisma Świętego
 przybliżenie zagadnienia autorstwa Biblii
 zapoznanie z podziałem Pisma Świętego

Metoda i forma pracy:

* pogadanka

* prezentacja multimedialna

* karty pracy

* indywidualna i grupowa

Środki dydaktyczne

* Pismo Święte

* prezentacja multimedialna.

* karta pracy

* komputer

Przebieg lekcji:

Modlitwa – uczniowie wypowiadają swoje intencje, w których chcieli by się
pomodlić. Sprawdzenie obecności uczniów uczestniczacych w lekcji, następnie
nauczyciel zapisuje temat na tablicy i prosi uczniów o zapisanie go w swoich
zeszytach. Prezentetuje cele lekcji oraz zaprasza na wysuchanie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=bJ8tso4vC-I
(z
15.12.2023r.).
Następnie stawia pytania: 1. O czym mówi piosenka?

dnia

2. Do czego nas zachęca?

3. W czym Pismo Święte pomaga?

Biblia to Księga Święta, ponieważ jej treść stanowi słowo samego Boga.
Greckie słowo Biblia oznacza "księgi". Spisano je po hebrajsku, aramejsku
i grecku. Jest najczęściej wydawaną książką na świecie. W kolejnym etapie
lekcji nauczyciel zawiesza napis Bibia na tablicy i prosi uczniów aby
odpowiedzieli na pytanie jak jeszcze inaczej można nazwac Biblię? Każdy
uczeń podchodzi do tabilcy i zapisuje swoją na niej odpowiedź.

Nauczyciel zadaje pytanie uczniom kto jest autorem katechizmu do lekcji
religii? Następnie omawia, kto jest autorem Pisma Świętego.

Nadchnienie Ducha Św.

BÓG Człowiek

Ciekawostka: Biblia jest przetłumaczona na około 1200 języków i dialektów.

BIBLIA

Stary Testament (46) Nowy Testament (27)

Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie Bibli, wyjaśnia co to jest: Imprimatur oraz
prosi o zapoznanienie się z wykazen skrótów oraz księgami Pisma Świetego.

Uczniowie otrzymują kartę pracy z nazwami Ksiąg Biblijnych i mają wskazać
czy księga znajdyje się w Starym Testamencie czy w Nowym Testamencie.

Następnie uczniowie wykonują indywidualnie swoje labooki i zamieszczają
treści poznane podczas lekcji.

Podsumowując lekcje nauczyciel stawia pytania na forum klasy:

Co oznacza Biblia? Kto jest autorem Pisma Świętego? Jak się dzieli Biblia?

Każdy uczeń losuje sobie na karteczkę z fragmentem Pisma Św., który należy
przeczytać wieczorem i zastanowić się, co Pan Bóg chce mi powiedzieć przez
swoje słowo w Biblii. Na zakończenie uczniowie śpiewają piosenkę roratnią:
„Cuda dzieją się..”.