Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Maria Pajor
Nauczyciel matematyki
Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
WSTĘP
Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie stażu na stopień nauczyciela mianowanego. Zostało napisane na podstawie §7 Rozporządzenia MEN z dnia 01.03.2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.
Staż na nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 1.09.2015 r. trwał on 2 lata i 9 miesięcy. Odbyty staż był okresem wzbogacania wiedzy i rozwijania umiejętności . Stanowi podsumowanie realizacji celów i zadań w sporządzonym przeze mnie planie rozwoju zawodowego.
Jestem osobą stale doskonalącą swój warsztat pracy, staram się podnosić jakość swojej pracy i rzetelnie realizować zadania statutowe szkoły. W czasie trwania stażu realizowałam założone w planie rozwoju zawodowego cele umożliwiające mi uzyskanie awansu zawodowego. Przygotowane przeze mnie sprawozdanie szczegółowo odnosi się do poszczególnych obszarów i wymagań zawartych w moim planie rozwoju zawodowego.
§7 ust. 1 pkt.1
UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOŁY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO
Przez cały okres stażu uczestniczyłam w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych wynikających ze statutu szkoły, a także potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Na początku stażu dokonałam ponownej analizy Statutu Szkoły, Regulaminu Rad Pedagogicznych, Regulaminu Dyżurów Szkolnych, WZO. WZO zachowania, Szkolnego Programu Profilaktyki, Programu Wychowawczego, Regulaminu organizowania wycieczek.
W swojej pracy wypełniałam zadania wynikające z planu dydaktycznego i wychowawczego Szkoły. Przez cały okres stażu dokonywałam analizy Edukacyjnej Wartości Dodanej, która badała efektywność nauczania w naszej szkole, a także stawała się ważnym źródłem wiedzy przyczyniającym się do poprawy jakości pracy szkoły. Systematycznie badałam wyniki nauczania, co pozwalało mi sprawdzać i poprawiać efektywność moich działań. Pracując za najważniejsze uważam indywidualne podejście do ucznia. Dokładałam wszelkich starań, by motywować moich uczniów do nauki i zapewnić im godne warunki do intelektualnego rozwoju. Dostosowywałam tempo i metody pracy do potrzeb uczniów i starałam się stworzyć atmosferę sprzyjającą podejmowaniu wysiłku i zdobywaniu wiedzy na każdym poziomie.
Przez wszystkie lata swojej pracy w tym zawodzie prowadziłam i prowadzę konsultacje i zajęcia pozalekcyjne, w trakcie których młodzież ma szanse wyrównywać wynikające z różnych przyczyn braki w nauce, ale również podnosić poziom już zdobytej wiedzy. Przykładem takich zajęć mogą być prowadzone przeze mnie zajęcia wyrównawcze z Art. 42 KN dla uczniów klas IV-VI w latach 2015/2016, warsztaty przygotowujące uczniów do egzaminu gimnazjalnego ...