Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt Edukacyjny
Schwerpunkt Österreich- Priorytet Austria
Magdalena Jaśniak-Rogoża
1
1. Temat projektu : Schwerpunkt Österreich- Priorytet Austria
2. Koordynator projektu: Magdalena Jaśniak -Rogoża
3. Ramy czasowe: wrzesień 2023- styczeń 2024
4. Cele projektu.
4.1. Cele ogólne:
Celem projektu „Schwerpunkt Österreich- Priorytet Austria” jest rozwijanie
umiejętności pozyskiwania, przetwarzania i udzielania informacji w oparciu
o niemieckojęzyczne materiały informacyjne na temat Republiki Austrii oraz różnych
aspektów życia jej mieszkańców. Wybrany temat projektu daje możliwości integracji
następujących przedmiotów:
•
języka niemieckiego w zakresie: mówienia, czytania i słuchania ze zrozumieniem
oraz mediacji tekstu (przeformułowanie i przetwarzanie tekstu),
• historii w zakresie poszukiwania ważnych dat z historii kraju,
• plastyki w zakresie tworzenia różnych form plastycznych (dekoracje, scenografia,
plakaty, ilustracje),
informatyki- tworzenie prezentacji, gier i zabaw interaktywnych.
•
4.2. Cele szczegółowe
Poniższe cele dotyczą podstawowego zakresu projektu związanego w pierwszym
rzędzie z kształceniem językowym, a także historycznym i plastycznym. Realizacja
celów zależna będzie od tego, czy uczniowie wyrażą chęć rozszerzenia zakresu
projektu i pogłębienia treści.
Uczeń: rozumie uproszczone teksty słuchane i czytane, korzysta z wizualnych
i pozawerbalnych podpowiedzi do rozumienia tekstu, umie zbudować proste zdania
dotyczące życia codziennego,
znajduje w tekście określone informacje; potrafi
sporządzać proste notatki podczas prezentacji/pokazu; przetwarza uproszczony tekst
ustnie i pisemnie; przetwarza treść przeczytanego tekstu na formy plastyczne;
2
potrafi przekazać innym zrozumiane przez siebie informacje w prostszy sposób;
opowiada o zrealizowanym przez swoją grupę projekcie i przedstawia jego produkty/
efekty, stosując werbalne i niewerbalne środki, pomocne w zrozumieniu tekstu.
Równolegle rozwijane zostają kompetencje kluczowe:
• kompetencje w zakresie rozumienia oraz tworzenia informacji: praca z tekstami,
przetwarzanie tekstów;
• kompetencje językowe: rozwijanie umiejętności językowych ;
• kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się: praca
w grupie, refleksja i samoocena;
• kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej: zapoznanie się
z kulturą Austrii.
5. Wiek uczniów.
Projekt pod tytułem: „Schwerpunkt Österreich- Priorytet Austria” przeznaczony jest
dla uczniów 10–13-letnich. Znajomość realiów życia w Austrii jest bardzo istotna
z punktu nauki języka niemieckiego oraz poznawania innych kultur. Dodatkowo
wielu uczniów często podróżuje do Austrii, odwiedza tam krewnych lub porostu
zwiedza zabytki. Udział w projekcie umożliwia połączenie zainteresowań
historycznych i językowych z realizacją programu szkolnego. Uczniowie w VI i VII
klasie znajdują się w tzw. środkowym wieku szkolnym, w którym dziecko ma
świadomość własnych kompetencji i wierzy we własne siły. Charakteryzuje je nadal
naturalna ciekawość i gotowość poznawcza, zwłaszcza gdy jest bardzo
zainteresowane tematem. Uczniowie w tym wieku są odważni i nie mają oporów
przed nowymi wyzwaniami.W nowych sytuacjach ...