Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
w klasie IV
NAUCZYCIEL: Małgorzata Jankowska
LICZBA UCZNIÓW: ok. 20
CZAS TRWANIA: 45 min.
TEMAT: Things we learn and use at school (Rzeczy, których uczymy się i używamy w szkole).
CEL OGÓLNY:
poznanie nazw wybranych przedmiotów nauczania i przyborów szkolnych
kształtowanie umiejętności pracy w zespole
CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
zna nazwy wybranych przedmiotów i przyborów szkolnych
właściwie reaguje na usłyszane polecenia
doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem (znajduje w wypowiedzi określone informacje)
nazywa swój ulubiony przedmiot szkolny My favourite school subject is …)
współpracuje z pozostałymi członkami grupy w celu szybkiego i bezbłędnego wykonania przydzielonych zadań
METODY PRACY:
audiowizualna (oglądanie filmu i prezentacji, wysłuchanie nagrania)
praktycznego działania (w oparciu o instruktaż)
komunikatywna
TPR (Total Physical Response)
FORMY PRACY:
grupowa
zbiorowa
indywidualna
POMOCE DYDAKTYCZNE:
karty pracy z zadaniami dla grup (na przedmioty szkolne i zagadki podsumowujące)
karty pracy z zadaniami indywidualnymi na przedmioty szkolne i przybory wykorzystywane w klasie (notatka z lekcji)
wizytówki zespołów
komputer i projektor multimedialny
prezentacja multimedialna (przybory szkolne)
film z wypowiedziami młodzieży o ulubionych przedmiotach (np. Wydawnictwa MacMillan)
nagranie do podręcznika (‘i_succeed in English’ dla klasy 4)
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Przywitanie i czynności organizacyjne (podział uczniów na zespoły).
2. Wprowadzenie do tematu – przedstawienie celu zajęć i wyjaśnienie zasad
pracy na lekcji.
3. Poznanie nazw wybranych przedmiotów szkolnych (łączenie w pary nazw
przedmiotów w języku angielskim z ich polskimi odpowiednikami).
4. Odgadywanie nazw przedmiotów po wysłuchaniu nagrania fragmentów lekcji.
5. Projekcja krótkiego filmu z wypowiedziami nastolatków o ich ulubionych
przedmiotach – uczniowie wymieniają usłyszane nazwy, a następnie
odpowiadają na pytanie: What’s your favourite subject?
6. Poznanie nazw przedmiotów w klasie – prezentacja w programie PowerPoint.
7. Samodzielne odnajdywanie nazw przyborów szkolnych – konsultowanie wyników
z kolegami z grupy.
8. Polecenia – każda grupa przynosi we wskazane miejsce dwa przybory szkolne
lub wskazuje przedmioty wymienione przez nauczyciela. Następnie jedna osoba
fotografuje zebrane przedmioty. Zdjęcie zostanie wykorzystane na następnych
zajęciach do przypomnienia poznanych nazw.
9. Rozwiązywanie zagadek – uczniowie rozwiązują w grupach zagadki odgadując
nazwy przedmiotów na podstawie używanych podczas lekcji przyborów.
10. Ewaluacja lekcji – uczniowie za pomocą trzech rodzajów „buziek” oceniają,
czy lekcja im się podobała.
11. Ocena pracy uczniów i zakończenie zajęć.
Załącznik 1
SCHOOL SUBJECTS
Polish
geografia
maths
matematyka
PE (Physical Education)
informatyka
science
religia
music
historia
history
technika
ICT
język polski
art
język angielski
RE (Religious Education)
w - f
technology
przyroda
English
muzyka
geography
plastyka
Załącznik 2
Classroom objects
Znajdź nazwy jeszcze 9 przedmiotów, których używamy w klasie.
Zapisz ...